Companii

Carlsrom a vandut peste 2,3 mil. sticle de Granini

20.10.2006, 21:11 57

Compania Carlsrom Beverages, importatorul sucurilor naturale Granini, a vandut peste 2,3 milioane de sticle in patru luni de la lansarea brandului pe piata locala. Avand in vedere pretul mediu al unei sticle la raft, valoarea totala a vanzarilor ar putea depasi pragul de 3 milioane de euro.
Anterior, compania, membra a grupului URBB (United Romanian Breweries Bereprod), estima pentru intreg anul vanzari Granini de peste 4 milioane de euro.
Ca parte a strategiei de a castiga cel putin 2% din piata sucurilor naturale in fiecare an, importatorul Granini a lansat pe piata locala patru noi arome: mar, ananas, grapefruit roz si para.
"Cele mai cautate arome din portofoliul nostru actual sunt portocala (30%), piersica (24%) si portocale-mango (14%)", a declarat Catalin Ignat, director de marketing al companiei.
Potrivit informatiilor companiei, un studiu de piata realizat in luna septembrie a aratat ca marca Granini are un grad de notorietate de peste 67%, fiind incercata cel putin o data de peste 40% dintre consumatorii romani.
Carlsrom Beverages a intrat intr-un parteneriat cu grupul Eckes-Granini International, producatorul sucurilor naturale Granini. In urma acestui acord, compania a devenit importator si distribuitor unic al brandului Granini pe piata locala, dar si coordonatorul activitatilor de marketing legate de aceasta marca.
Implicarea actionarilor Tuborg intr-un business pe piata bauturilor racoritoare nu a inceput insa cu parteneriatul cu Eckes-Granini. Anul trecut Carlsrom Beverages a obtinut de la Cadbury licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina. De la intrarea pe piata romaneasca, investitiile in capacitatile de productie si distributie ale Orangina au depasit suma de 12 mil. $ (9,2 mil. euro). Suma include achizitia unei noi linii de imbuteliere, a carei capacitate maxima este de 28.000 de sticle pe ora.
Potrivit reprezentantilor companiei, decizia de a intra pe segmentul sucurilor naturale tine in primul rand de evolutia pietei. Piata de sucuri naturale din Romania a crescut cu 20% in 2005 fata de 2004, dupa alte evolutii ascendente de 35% in 2004, respectiv de 9% in 2003. La sfarsitul anului trecut, piata se dublase fata de nivelul din anul 2000. In 2005, piata de nectaruri si sucuri naturale a ajuns la 100 de milioane de litri, fata de 83 de milioane de litri in 2004. Pentru 2006, estimarile grupului indica o crestere de 22% a pietei.
Bugetul alocat in acest an pentru promovarea Granini se ridica la 2,5 mil. euro si include atat activitati de distributie, cat si de marketing. Reprezentantii Carlsrom estimeaza ca in cativa ani cota de piata a companiei va ajunge la 10%.
Valoarea totala a pietei de bauturi necarbonatate din Romania depaseste 70 mil. euro, principalii jucatori fiind European Drinks (Fruttia), La Festa (Tedi si Tymbark), Coca-Cola HBC Romania (Cappy), QAB (Prigat), Parmalat (Santal), Cyrom (Pfanner).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO