Companii

Carl-Theo Fitzau, BMW: Serviciile si timpul de livrare vor accelera cresterea industriei premium

Carl-Theo Fitzau, BMW: Serviciile si timpul de livrare vor accelera cresterea industriei premium

Carl-Theo Fitzau, director BMW Group Romania: Piata romaneasca este importanta datorita cresterii sale din ultimii ani, in special in ceea ce priveste segmentul premium.

28.09.2007, 15:00 125

Carl-Theo Fitzau, directorul BMW Group Romania, reprezentantul marcii germane pe piata locala, spune ca in industria premium o importanta deosebita o au si serviciile oferite de catre companie, nu doar livrarea automobilului in sine.
"Odata cu intrarea directa pe piata locala a BMW Group, am adoptat o noua strategie de marketing. Oferirea de servicii legate de intretinere si posibilitatea de a majora perioada in care proprietarul nu va suporta costuri de intretinere la pana sase ani (in standard este oferit pachetul de baza pentru pentru primii cinci ani, contra-cost existand posibilitatea ca acest interval sa fie majorat la sase ani - n.red.) au o contributie importanta asupra imaginii brandului, precum si asupra cresterii valorii reziduale a automobilului", spune Carl-Theo Fitzau, directorul BMW Group Romania.
O importanta in ceea ce priveste importul de automobile de segment premium o are timpul de livrare, care de obicei oscileaza intre cateva zile, daca modelul respectiv este pe stoc in Romania, sau la trei luni, daca se opteaza pentru o configuratie speciala.
"Prin prezenta directa pe piata locala, BMW Group va optimiza timpul de livrare al modelelor BMW. Daca modelul este unul fara echipamente 'exotice', automobilul este livrat in mai putin de o luna. Timpul de livrare poate ajunge la trei luni numai daca este vorba de un model mai special", spune Carl-Theo Fitzau.
O componenta importanta asupra cresterii vanzarilor in raport cu principalii concurenti germani din industria premium o reprezinta timpul de livrare.
"Imbunatatirea intervalului de timp intre depunerea comenzii si livrarea automobilului va determina o crestere a vanzarilor de pana la 15% in perioada urmatoare.
BMW Group a preluat activitatea de import a automobilelor BMW pe piata locala la 1 iulie, anterior aceasta fiind gestionata de Automobile Bavaria, care ramane in continuare cel mai important dealer al marcii, controland 92% din reteaua de distributie. Principalul atuu al pietei locale, care a determinat implicarea directa a BMW in activitatea de import, a fost, in afara de cresterea pietei, si aderarea la Uniunea Europeana.
"Piata romaneasca este importanta datorita cresterii sale din ultimii ani, in special in ceea ce priveste segmentul premium", a subliniat Fitzau.
Potrivit estimarilor ZF, piata auto premium care implica principalele marci din acest segment a inregistrat in primele opt luni o crestere de pana la 50%, in comparatie cu acelasi interval din 2006.
In prezent, BMW Group gestioneaza numai activitatea de import a automobilelor marca BMW si MINI, cea a motocicletelor. "Nu reprezentam Rolls-Royce si nici nu vom prelua activitatea de import a marcii britanice in viitorul apropiat. Dar pe piata locala sunt disponibile modelele BMW Individual (modele BMW care sunt personalizate de catre clienti - n.red)", precizeaza Fitzau.
Vanzarile de flote se deruleaza prin intermediul BMW Group sau prin cel al departamentului de corporate sales, potrivit reprezentantilor companiei.
In prezent, reteaua BMW in Romania numara 13 dealeri, singurul care nu este controlat de Automobile Bavaria fiind cel din Iasi, detinut de compania Trado Motors.
"Reteaua BMW se va extinde pe termen scurt cu un dealer in Bucuresti, in 2008 urmand a se infiinta dealeri si in afara retelei Automobile Bavaria", adauga Fitzau.
Potrivit importatorului, investitiile intr-un nou dealer, care sa respecte standardele BMW, si sa dispuna inclusiv de service, sunt intre 2 si 4 milioane de euro.
"Un dealer BMW, care sa respecte cerintele companiei germane, necesita investitii de peste doua milioane de euro. In cazul unui dealer mai mare, care sa cuprinda un showroom in care sa fie prezentate zece masini si un service cu zece puncte de lucru, investitia poate ajunge si la 4 milioane de euro", adauga oficialul BMW Group.
BMW va fi prezent in cadrul editiei de anul acesta a Salonului Auto de la Bucuresti in cadrul caruia va prezenta noul MINI Clubman lansat pe piata europeana la Salonul de la Frankfurt. "In cadrul standului BMW de la SIAB, care va avea aproximativ 800 de metri patrati, vom prezenta noile modele, printre care si BMW M3 (lansat la Frankfurt - n.red.), Seria 1 Coupe, Seria 6 Cabrio facelift si MINI Clubman. In total, vom prezenta aproximativ 15 modele ale BMW si MINI", a declarat Fitzau.
Romania este, potrivit BMW Group, cea mai importanta piata pentru BMW din regiunea de sud-est a Europei si una dintre pietele europene cu cea mai mare crestere.
"In Bulgaria, BMW comercializeaza anual aproximativ 800 de unitati, in contextul unei piete totale de 40.000 de automobile. Singura piata este cea a Romaniei (din sud-estul Europei-n.red.) este cea a Turciei", a adaugat Fitzau.
Vanzarile BMW au avansat in primele opt luni cu 41,6% potrivit statisticilor APIA, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.313 unitati, cele mai bine vandute modele fiind Seria 3, si SUV-urile X3 si X5.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO