Companii

Carl Reh Winery spune ca 2009 a adus productie mare, dar vanzari destul de mici

16.11.2009, 23:12 52

Reprezentantii producatorului de vinuri Carl Reh Winery, filialalocala a companiei germane de profil Carl Reh, spun ca desi 2009 afost un an cu o productie foarte mare, conditiile economice aufacut ca vanzarile la nivel de piata sa fie cu 20% mai micicomparativ cu anul trecut.

Cu toate acestea, compania a reusit sa se mentina la nivelul din2008 exportand circa jumatate din intreaga productie, lucrucare

s-a dovedit a fi unul pozitiv tinand cont de evolutia cursuluide schimb.

"As caracteriza anul 2009 ca fiind un an cu o productie foartemare si cu vanzari destul de mici. In general, majoritateaproducatorilor au scazut cu peste 20% fata de 2008. Noi suntem laacelasi nivel cu 2008. Am inregistrat o cifra de afaceri sensibilegala fata de cea din 2008, chiar daca am sesizat o crestere inponderea vanzarilor pentru produsele mai ieftine", spune RaresMarinescu, director national de vanzari si marketing in cadrul CarlReh Winery.

Anterior venirii sale in echipa Carl Reh Winery, Marinescu s-aocupat timp de cinci ani de vanzarile si marketingul de pe piatainterna in cadrul producatorului de vinuri Cramele Recas.

Adaptare la traditionalismul pietei

Una dintre cele mai importante miscari strategice facute de CarlReh Winey anul acesta a fost aducerea brandurilor sub umbrela"Crama Oprisor".

"Carl Reh este compania germana care detine viile si mijloacelede productie de la Oprisor in judetul Mehedinti, Carl Reh Wineryeste denumirea societatii, dar pentru consumator este importanta sivaloroasa denumirea autohtona, pentru ca piata noastra este in mareparte foarte traditionalista", explica Marinescu.

Pentru anul viitor, estimarile lui Marinescu sunt optimiste,managerul Carl Reh Winery crezand ca afacerile vor avea un ritm decrestere de minim 40% in volum si de 30% in valoare.

"Factorii care vor influenta vanzarile noastre vor fi inprincipal competitorii nostri. Foarte multi au abordat gresitaceasta criza financiara. In general, una din conceptiile gresiteeste aceea ca pretul va fi mai important decat calitatea inalegerea consumatorilor. De fapt, consumatorul alege un raportcalitate - pret", este de parere Marinescu.

Reprezentantul Carl Reh Winery mai spune ca sunt si factori denatura macroeconomica, precum scaderea puterii de cumparare, carevor afecta evolutia vanzarilor de vinuri.

"Blocajul financiar va afecta prezenta produsului in piata,verigi importante din lantul comercial vor intra in incapacitate deplata", mai spune Marinescu.

Compania detine o suprafata de vie de 250 de hectare insud-estul judetului Mehedinti.

"In principiu, nu intentionam sa marim aceasta suprafata, dareste posibil ca in contextul economic actual sa apara oportunitatide nerefuzat, nu neaparat in zona Mehedintiului, ci si in alte zonedin tara", a mai spus Marinescu.

Carl Reh Winery este cunoscut pe piata locala mai ales prinintermediul vinurilor La Cetate si Val Duma. Compania are afaceride circa 3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO