Companii

Business Magazin. Cum a reuşit Lavazza, celebrul brand de cafea de 126 de ani şi care a ajuns la afaceri de 2,2 miliarde de euro să se păstreze în familie, ajungând acum la a patra generaţie: Pentru noi familia este pe primul loc, dar în business nu tratăm lucrurile emoţional

Autor: Ioana Matei

16.01.2022, 14:15 457

„Condividere”, unul dintre acele cuvinte care traduse îşi pierd din rezonanţă („a împărţi”) are o semnificaţie aparte pentru familia Lavazza, aflată la a patra generaţie de urmaşi. Care sunt regulile după care se ghidează o afacere cu o istorie de 126 de ani?

Călătoreşti în toată lumea, iar apoi te întorci acasă. Locuim în Torino cu toţii. Cred că sunt 126 de ani de când locuim aici, avem o istorie de familie bogată şi pentru noi este normal să ne aflăm aici. Nici nu ne-am gândit să părăsim acest loc. Este simplu – asociezi Lavazza cu Torino, Italia, cu anul 1895, aici este soarele gândurilor noastre”, spune Marco Lavazza, reprezentant al celei de-a patra generaţii a familiei şi vicepreşedinte al grupului Lavazza. L-am întâlnit la invitaţia companiei  în perioada turneului de tenis Nitto ATP Finals, într-o sală imensă, amenajată în zona Centrale a sediului companiei, inaugurat în inima Torinoului în urmă cu trei ani. Aceasta a devenit un simbol contemporan al businessului, - păstrează mare parte din istoria acestuia (are un muzeu, este totodată şi sală cu arhive), precum şi o mândrie a familiei, după cum reiese din discuţia cu reprezentantul acesteia.

Considerat unul dintre cei mai importanţi producători de cafea din lume, grupul operează în prezent în 140 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către pieţe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro înregistrată în 2019, cel mai recent an pentru care compania şi-a făcut publice rezultatele financiare. 

„Când ne-am gândit la mutarea sediului central – fiindcă cel de aici există de doar trei ani – nu ne-am gândit nici măcar la o altă zonă a oraşului – ne-am mutat la 500 de metri depărtare faţă de sediul iniţial.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO