Companii

Bucureştiul poate organiza evenimente de amploare, dar tarifele sunt prea mari

Bucureştiul poate organiza evenimente de amploare, dar tarifele sunt prea mari

Autor: Mirabela Tiron

13.11.2011, 10:14 489

Patrick Andersen, vicepreşedinte executiv al companiei de travel management Carlson Wagonlit Travel (CWT) pe ţările nordice şi Europa de Est, susţine că Bucureştiul dispune de infrastructura necesară pentru organizarea de conferinţe sau alte evenimente corporate, însă preţurile la cazare şi închiriere săli sunt mai mari comparativ cu alte capitale din regiune.

Carlson Wagonlit Travel (CWT) este o companie specializată în managementul călătoriilor de afaceri, prezentă în peste 150 de ţări.

În 2010 volumul vânzărilor din servicii de optimizare a programelor de călătorie, rezervări bilete de avion, cazare, dar nu numai, a fost de 24,3 miliarde de dolari.

CWT a achiziţionat anul acesta compania de turism finlandeză Kaleva Travel, un business de 450 de milioane de dolari la nivel internaţional, ce operează o agenţie de turism pe piaţa românească cu o cifră de afaceri de 3,1 mil. lei (730.000 euro) anul trecut.

La ce se uită companiile când aleg locaţia pentru un eveniment

"Notorietatea destinaţiei este primul aspect luat în considerare de companiile care vor să facă un eveniment corporate (conferinţe sau seminarii, de exemplu). După aceea, companiile se uită la bugetul pe care trebuie să îl aloce pentru acel eveniment", spune Patrick Andersen.

Date oficiale legate de piaţa locală a evenimentelor corporate (conferinţe, seminarii, altele) nu există.

CWT o estimează însă la aproape la 200 de milioane de euro, compania Kaleva Travel de pe piaţa locală furnizând servicii de travel management pentru aproape 100 de firme, în special multinaţionale.

"Facilităţile pe care le oferă Bucureştiul în materie de săli de conferinţe şi hoteluri sunt foarte bune, însă preţurile sunt cam mari. Companiile şi-ar trimite la evenimente în Bucureşti doar grupurile mai mici. Când vine vorba de evenimente de peste 1.000 de persoane, atunci Bucureştiul ar putea pierde în faţa altor capitale est-europene din cauza preţurilor la cazare."

Patrick Andersen nu a dat însă exemple privind costul unei conferinţe cu peste 1.000 de participanţi în Bucureşti comparativ cu Budapesta sau Praga.

Bucureştiul are o capacitate de cazare de 16.882 de locuri în hoteluri, potrivit ultimelor date disponibile de la Institutul Naţional de Statistică.

Aproape 3.600 de camere sunt în hoteluri de cinci stele, dotate şi cu centre de conferinţe.

"Cât este tariful mediu la cazare în Bucureşti? Dacă practică tarifele pe care le practică înseamnă că hotelierii din Bucureşti nu duc lipsă de clienţi. În percepţia companiilor străine care vor să ţină un eveniment la Bucureşti, capitala României este mult mai ieftină decât în realitate."

Potrivit ultimelor date disponibile pe piaţă, în primele trei luni ale anului tariful mediu pe cameră (ADR - average daily rate) a scăzut cu 3,6% în cazul hotelurilor afiliate la lanţuri internaţionale, până la 75,7 euro, potrivit unui studiu al Fivestar Hospitality.

Aproape 80% din traficul din Capitală este de business, hotelierii asigurându-şi dezvoltarea pe această nişă.

Nevoia de control al cheltuielilor

Din ce în ce mai multe companii apelează la servicii de travel management. Companiile mari trebuie să aibă un control al cheltuielilor pentru deplasările de afaceri, altfel spus, un management eficient al călătoriilor.

"Pentru clienţii noştri globali este important să avem o prezenţă puternică în ţări strategice. România este o zonă importantă pentru multe companii internaţionale. Poziţia pe care o avem pe piaţa românească prin Kaleva Travel ne ajută să dezvoltăm afacerea atât în România, cât şi în Europa de Est."

O acoperire teritorială mai bună oferă oportunităţi mai bune în ceea ce priveşte administrarea călătoriilor de afaceri. Patrick Andersen menţionează că dacă firmele din ţările nordice care organizează evenimente corporate în destinaţii străine aleg Parisul, cele din Germania, Austria, Italia aleg mai degrabă Bucureştiul.

Vânzările agenţiei Kaleva Travel (care va prelua numele CWT) au fost în creştere cu 18% în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.

Creşterea s-a datorat clienţilor noi atraşi, dar şi creşterii cererii pentru servicii de travel management din partea clienţilor existenţi, potrivit oficialului CWT.

Pe piaţa agenţiilor de turism din România cei mai mari jucători sunt Happy Tour, Eximtur, Marshal Turism.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO