Companii

Bucureşti - Timişoara, una dintre cele mai populare rute aeriene interne, aproape un sfert de milion de pasageri în ianuarie-iulie. „Plec la Timişoara cu un zbor Ryanair şi am plătit 30 de euro pe bilet dus-întors. Cu trenul aş fi plătit 141 de lei (30 de euro) pentru un singur drum şi aş fi făcut doisprezece ore.“

Bucureşti - Timişoara, una dintre cele mai populare...

Autor: Mirabela Tiron

27.08.2018, 00:06 2164

Ruta internă Timişoara - Bucureşti, una dintre cele mai populare de pe piaţa locală şi pariul gigantului low-cost Ryanair, care a ridicat anul trecut monopolul companiei aeriene de stat Tarom, a atras 226.000 de pasageri în primele şapte luni din acest an, în creştere cu 12,6% faţă de pe­rioada similară a anului trecut.

Săptămânal, vestul ţării a ajuns să fie legat de Ca­pitală prin 40 de zboruri regulate pe săptă­mână.

„Ruta Timişoara -Bucureşti este cea mai bună pe care o avem, dat fiind că pe această rută sunt operate cele mai multe zboruri. Această rută generează 26% din traficul aeroportului şi a avut cea mai mare creştere în primle şapte luni“, au transmis către ZF oficialii aeroportului din Timi­şoara, ce a înregistrat un trafic total de 873.000 de pasageri în ianuarie -iulie anul acesta, în stagnare.

Mai mulţi pasageri au călătorit pe Timişoara -Bucureşti decât pe Timişoara-Londra (doar 95.000 de pa­sageri) sau Timi­şoara - München (93.000 de pasageri în primele şapte luni), potrivit oficialilor aero­portului.

Cu avionul, pasagerii ajung într-o oră de la Bucureşti la Timişoara şi invers, în timp ce cu trenul pasagerii parcurg dis­tanţa între cele două rute în nouă-zece ore, dar plătesc mai mult ca la avion, potrivit datelor de pe site-urile companiilor Ryanair, Tarom şi CFR Călători

Preţul unei călătorii dus (un singur segment) cu compania aeriană low-cost Ryanair începe de la 30 de euro de persoană, în timp ce la compania de stat Tarom începe de la 65 de euro de persoană şi poate ajunge la 169 de euro doar dusul (cu bagaje şi mâncare), tarif similar cu cel către o destinaţie europeană (de exemplu ruta Bucureşti-Londra), arată datele de pe site-ul companiei.

„Plec la Timişoara cu un zbor Ryanair şi am plătit 30 de euro pe bilet dus-întors. Cu trenul aş fi plătit 141 de lei (30 de euro) pentru un singur drum (vagon de tip cuşetă şase locuri) şi aş fi făcut doisprezece ore. Aşa fac o oră cu avionul. Dezavantajul la Ryanair este că nu poţi avea decât un bagaj mic, de mână“, spune Corina R, 26 de ani, din Arad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO