Pe piaţa locală există aproape 2.500 de magazine moderne de retail, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă. Cifra de afaceri a acestora - de circa 43 mld. lei anul trecut - este formată din veniturile obţinute prin vânzarea mărfii şi din producţia proprie, acestea fiind denumirile oficiale din bilanţul contabil.
Aceasta din urmă - producţia proprie - reprezintă veniturile realizate de lanţurile de magazine din măcelării, brutării, vitrinele cu servire asistată şi rotiseriile din faţa magazinelor, explică un executiv de top al unui lanţ de magazine din comerţul modern. Un alt executiv explică faptul că unii retaileri contorizează aici taxele de raft şi discounturile aplicate furnizorilor, mai exact veniturile obţinute din alte surse decât vânzarea efectivă de marfă. Astfel, aceste sume pot reprezenta pentru fiecare retailer altceva. Mai mult, au o altă pondere în total business. Pentru lanţurile de hipermarketuri mari - Kaufland şi Carrefour - şi pentru Mega Image ponderea sare de 5%. Pentru Lidl şi Profi însă, valoarea tinde spre zero. De unde vin diferenţele?