Companii

„Bucătăriile interne“ ale lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri, un business de 1,7 miliarde de lei

Pe piaţa locală există aproape 2.500 de magazine moderne de retail, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă.

Pe piaţa locală există aproape 2.500 de magazine moderne de retail, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă.

Autor: Cristina Roşca

06.09.2018, 00:00 269

♦ Vitrinele asistate, brutăriile proprii, puiul la rotisor, dar şi taxele de raft au contribuit cu circa 4% la vânzările totale ale retailerilor moderni ♦ Importanţa acestui business în totalul afacerilor din comerţ variază foarte tare de la o companie la alta, cele mai importante valori fiind obţinute de lanţurile de hipermarketuri ♦ Vânzările totale din producţia proprie s-au apropiat de 1,7 mld. lei în 2017, ele fiind însă în scădere faţă de anul anterior cu aproape un sfert.

Pe piaţa locală există aproape 2.500 de ma­ga­zine moderne de retail, res­pectiv hiper­marke­turi, super­mar­keturi, ma­­gazine de dis­count sau proxi­mi­tate mo­dernă. Ci­fra de afaceri a aces­tora - de circa 43 mld. lei anul trecut - este formată din veniturile obţi­nute prin vânzarea mărfii şi din pro­ducţia proprie, acestea fiind de­nu­mirile oficiale din bilanţul contabil.

Aceasta din urmă - producţia proprie - reprezintă veniturile realizate de lanţurile de magazine din măcelării, brutării, vitrinele cu servire asistată şi rotiseriile din faţa magazinelor, explică un executiv de top al unui lanţ de magazine din comerţul modern. Un alt executiv explică faptul că unii retaileri contorizează aici taxele de raft şi discounturile aplicate furnizorilor, mai exact veniturile obţinute din alte surse decât vânzarea efectivă de marfă. Astfel, aceste sume pot reprezenta pentru fiecare retailer altceva. Mai mult, au o altă pondere în total business. Pentru lanţurile de hipermarketuri mari - Kaufland şi Carrefour - şi pentru Mega Image ponderea sare de 5%. Pentru Lidl şi Profi însă, valoarea tinde spre zero. De unde vin diferenţele?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO