Companii

Brau Union: nu vom mai inchide nicio fabrica in urmatorii trei ani

09.03.2006, 00:00 10

Liderul pietei locale a berii, cu o cota de 27%, va investi 65 mil. euro in perioada 2006-2008 pentru modernizarea celor patru facilitati locale de productie.

Compania Brau Union Romania, membra a grupului olandez Heineken, a raportat pentru anul trecut o o cifra de afaceri de 158,6 mil. euro, in crestere cu 20% fata de 2004, insa cu un volum al vanzarilor in scadere cu 1,4%.

"Restructurarea portofoliului de marci a determinat o usoara scadere a volumelor, insa am obtinut venituri mai mari datorita cresterii volumelor vandute la brandurile valoroase", a declarat Edwin Botterman, presedinte al Brau Union Romania.

Botterman a precizat ca marca Heineken a inregistrat anul trecut in Romania o crestere de 68% a vanzarilor, cea mai mare crestere din Europa Centrala si de Est. Brau Union a vandut anul trecut 3,5 milioane de hectolitri de bere, fata de 3,6 milioane de hectolitri in 2004.

Prima jumatate a anului a fost caracterizata de o scadere a vanzarilor in special datorita restructurarii portofoliului de marci, dar si a schimbarilor la nivel de management. In partea a doua a anului, in urma relansarii Bucegi si a consolidarii marcilor existente, vanzarile au crescut in medie cu 7,5% fata de aceeasi perioada din 2005. "Tendinta de crestere s-a mentinut si la inceputul acestui an. In ianuarie si februarie, vanzarile companiei au crescut cu 15% fata de aceeasi perioada din 2005", a mai spus Botterman.

Pentru acest an, reprezentantii Brau Union mizeaza pe o crestere de 5% a vanzarilor, peste media pietei, care, in opinia presedintelui Brau Union, va avea un ritm de crestere de 2-3%.

Alaturi de Heineken, o contributie importanta la cresterea cifrei de afaceri a Heineken a avut-o si Golden Brau, cel mai important brand al companiei, sub care se vand anual circa 1,1 milioane de hectolitri. Pozitionat in segmentul mainstream, Golden Brau a inregistrat o crestere de 6% a vanzarilor, in principal datorita lansarii unui ambalaj PET de 1,5 l.

De altfel, reprezentantii Brau Union subliniaza importanta vanzarilor de bere la PET pe piata locala. "Ambalajul PET este vedeta industriei romanesti de bere. Perceptia consumatorului care vedea acest amabalaj ca pe unul pentru bere ieftina a inceput sa se schimbe, fiind tot mai apreciat pentru caracterul practic", a mai spus Botterman.

In 2005, berea la PET a detinut 33% din piata, in crestere cu 43,5% fata de 2004. Evolutia acestui tip de ambalaj a venit pe fondul unei scaderi a ponderii ambalajului de sticla, de la 71,5% in 2002 la 54,3% anul trecut. Dupa ce anul trecut compania a renuntat la o parte dintre marcile aflate in portofoliu si a inchis fabrica Grivita din Bucuresti, reprezentantii companiei spun ca in urmatorii trei ani nu va mai fi inchisa niciuna dintre cele patru fabrici din Romania.

Potrivit planului de afaceri al Brau Union pana in 2008 compania va realiza investitii de 65 de milioane de euro in toate cele patru unitati din Romania. Investitiile vor viza achizitionarea de echipamente, dezvoltarea activitatilor comerciale, precum si imbunatatirea calitatii ambalajelor folosite. In 2008, compania va aloca circa 24 de mil. euro, in special pentru extinderea capacitatilor de productie.

"In Romania, consumul de bere ramane scazut fata de alte tari din regiune, chiar daca a crescut constant in ultimii ani", este de parere Botterman. Astfel, consumul mediu pe cap de locuitor este de 63 de litri in Romania, fata de 83 de litri in Ungaria, 77 de litri in Polonia, 74 de litri in Slovenia sau 90 de litri in Slovacia.

Brau Union Romania are peste 1.300 de angajati, 4 fabrici de bere, 11 branduri si peste 50 de produse. In segmentul superpremium, compania detine doua branduri internationale Heineken si Goesser, Silva este prezenta pe segmentul premium, iar pe cel popular Ciuc si Golden Brau. Bucegi este tot un brand local pozitionat in segmentul economic. La acestea se adauga berea fara alcool Schlossgold, brandurile regionale Gambrinus, Harghita si Hategana, precum si marca importata Zipfer.

Piata berii este estimata la peste 600 de milioane de euro, patru dintre primii cinci jucatori fiind companii multinationale: Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew si URBB. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO