Companii

Brandurile noi au marit cu 58% afacerile Cristalex

04.09.2006, 21:25 63

Compania Cristalex, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bauturilor alcoolice importate, a inregistrat in primul semestru al acestui an o crestere de 58% a cifrei de afaceri, ajungand la aproximativ 5 milioane de euro, pe fondul maririi portofoliului cu branduri noi, cumparate la nivel international de catre furnizorii companiei.
"Incepand cu 1 ianuarie, am adaugat in portofoliu noi branduri printre care Teacher's, Sousa, Tullamore Dew si Carolans, lucru care a condus la cresterea vanzarilor companiei", a declarat Dan Ursu, director general al Cristalex. Pentru anul acesta grupul estimeaza o valoare a vanzarilor de pana la 12 milioane de euro, in crestere fata de 2005, cand a raportat valori de 8 milioane de euro. Marirea accizelor de anul acesta a afectat piata bauturilor alcoolice, cei mai multi jucatori incercand sa nu mareasca preturile produselor.
"Marirea accizelor si taxa pe viciu vin intr-un moment nepotrivit, cu 6 luni inainte de a se elimina taxele vamale care vor duce la o scadere de 10-15% a pretului produselor importate. O marire cu 10% a pretului in momentul de fata ar fi derutat consumatorul, de aceea prin intelegeri cu furnizorii si cu ajutorul unor resurse ale companiei am reusit sa mentinem aceleasi preturi", a spus Ursu.
Cu toate ca cele mai mari vanzari se inregistreaza in sectorul de whisky, nici unul dintre cei opt furnizori ai Cristalex nu depaseste 30% din cifra de afaceri a companiei.
Cristalex si-a schimbat strategia cu doi ani in urma, cand s-a incercat o reorganizare in vederea cresterilor la care compania se asteapta dupa 2007, cand vor fi eliminate taxele vamale. "Faptul ca brandurile noi au ajutat la marirea afacerii a fost o confirmare a capacitatilor noastre de a face fata pe piata bauturilor alcoolice importate", a explicat Ursu.
In opinia directorului general al Cristalex, piata romaneasca nu este momentan o piata foarte bine sedimentata, pe care sa poti face previziuni. De aceea este dificil sa-i convingi pe furnizori sa acorde bugete foarte mari pentru promovarea brandurilor daca nu se inregistreaza vanzari capabile sa demonstreze potentialul in crestere al acestei piete.
"Incercam sa impingem Romania de pe o treapta pe alta, de la emerging market la investment market. Cel mai mare buget stabilit anul acesta este pentru whisky datorita cresterii in volum a vanzarilor", a spus Ursu.
Potrivit Cristalex, in urmatorii 5-10 ani, o tendinta a pietei bauturilor alcoolice importate va fi extinderea obiectivului vizat prin accesibilitatea produselor pentru consumatorul roman. "Daca astazi multe dintre produsele pe care le vindem noi sunt aspirationale ( scumpe - n. red.), in urmatorii 5-10 ani, cresterea nivelului de trai, a venitului consumatorului il va determina pe acesta sa isi diversifice optiunile de cumparare a bauturilor alcoolice", a declarat Ursu.
In prezent, volumele realizate de importatorii bauturilor alcoolice acopera 2% din consumul total, dar in urmatorii 5-10 ani este posibil ca importurile sa detina 10% din piata de profil. "Personal, estimez ca in urmatorii trei ani sa avem o crestere sustinuta de 5%, dupa care in alti 7 ani importurile sa aiba o crestere continua in jurul valorii de 10%, si asta doar daca jucatorii vor ramane aceiasi", a explicat Ursu.
Pentru anul acesta, piata bauturilor alcoolice importate este estimata la 50 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO