Companii

Brandul de încălţăminte Bata, care a fost operat de Eugen Păturan, iese din România după aproape două decenii. Francizatul a închis recent ultimele trei magazine. În cel mai bun moment, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local

Eugen Păturan, francizatul Bata: Am închis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cele din mallurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca.

Eugen Păturan, francizatul Bata: Am închis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cele din mallurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca.

Autor: Cristina Roşca

23.12.2021, 17:30 110531

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă. „Am închis ultime­le trei maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mallurile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.

El a adus brandul în România în 2003, deci în urmă cu aproape două de­cenii, iar în cel mai bun moment re­ţea­ua ajunsese la 12 unităţi sub nu­me­­le de Bata. Apoi, treptat, antre­pre­­­norul a început să închidă din uni­tăţi, iar pandemia a venit să pună capac situaţiei.

„Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO