Companii

Brandul de mezeluri Matache Macelaru' a ajuns la vanzari de 14 mil. euro

Brandul de mezeluri Matache Macelaru' a ajuns la vanzari de 14 mil. euro
18.11.2008, 14:59 431

"Motorul acestei cresteri a fost brandul Matache Macelaru' care, desi nascut in 2007, a beneficiat de o lansare pe masura abia la inceputul lui 2008. Jumatate din cifra de afaceri a fost generata de acest brand, in timp ce in 2007 Matache Macelaru' aducea doar 20% din cifra de afaceri a companiei", a declarat Radu Dumitrescu, brand manager al Principal Company.

 El a adaugat ca vanzarile brandului Matache Macelaru' au crescut in primele zece luni ale acestui an cu peste 300% fata de aceeasi perioada a anului 2007. In acelasi timp, brandul de mezeluri crud-uscate Salonta a inregistrat un plus de 8%, iar gama Principal, de 5%. 
 "Cresterea de peste 300% pe Matache Macelaru' este spectaculoasa, dar si putin irelevanta tinand cont de faptul ca in primele sase luni ale anului trecut produsele erau disponibile in doar 100 de magazine", explica Dumitrescu.
 Brandul Matache Macelaru' a fost lansat anul trecut de compania prahoveana pe fondul repozitionarii gamei Principal pe segmentul mediu, lasand astfel segmentul super premium neacoperit.
Dupa ce brandul a inceput sa fie promovat, la inceputul acestui an, repre-zentantii companiei estimau ca pana la sfarsitul anului 2008 vanzarile gamei Ma-tache Macelaru' vor reprezenta aproxi-mativ 30-35% din cifra de afaceri a com-paniei, adica circa 10 milioane de euro.
 Insa estimarile companiei au fost deja depasite in conditiile in care, dupa primele zece luni, vanzarile gamei Matache Macelaru' au generat jumatate din cifra de afaceri a companiei, adica
14 milioane de euro.
 In urma obtinerii acestor rezultate, cota de piata a companiei a crescut de asemenea cu 0,8% puncte procentuale, de la 1,7%, procentul detinut la inceputul acestui an, la 2,5% in luna septembrie.
 In prima parte a anului, reprezentatii producatorului de mezeluri afirmau ca Principal isi va dubla cifra de afaceri obtinuta in 2007 pana la sfarsitul anului 2008, la 40 de milioane de euro, estimarea fiind bazata in special pe lansarea gamei Matache Macelaru'.
Targetul ar fi putut fi atins, insa anul acesta majoritatea producatorilor din industrie au fost afectati de cresterea preturilor la materiile prime, importate in mare parte din Uniunea Europeana.
 "Cifra de afaceri pe intreg anul 2008 se va ridica la aproximativ 35 milioane de euro, cu 75% mai mare decat cea din 2007, insa sub ce ne-am propus la inceputul anului. Cresterea semnificativa a pretului materiilor prime si implicit a produselor finite la raft a influentat intreaga industrie si a determinat o reevaluare a obiectivelor pe 2008", sustine brand managerul companiei.
Principal Company detine doua unitati de productie pe plan local, fabrica de mezeluri crud-uscate Salonta in judetul Bihor si fabrica de mezeluri fiert-afumate Principal in comuna Filipestii de Padure, judetul Prahova.
Compania este controlata de Signus Establishment, inregistrata in Liechtenstein, si oamenii de afaceri Ion Dobronauteanu, Emanuel Dobronauteanu si George Ivanescu, actionari ai producatorului de vinuri Murfatlar, potrivit informatiilor Registrului Comertului.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO