Companii

Brandul de apă minerală cu încasări de 170 mil. euro o „prinde” pe Simona Halep în cel mai recent proiect de promovare

Brandul de apă minerală cu încasări de 170 mil. euro...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.02.2015, 16:07 2066

Simona Halep, locul trei în clasamentul WTA, a semnat un parteneriat cu brandul Dorna -Izvorul Alb, cea mai mare marcă de apă minerală din portofoliul local al Coca-Cola HBC, pentru susţinerea campaniei “Grijă pentru copii” dezvoltată de companie împreună cu Asociaţia Salvaţi Copiii.

“Valoarea contractului dintre Coca-Cola HBC şi Simona Halep este confidenţială, însă acesta nu este neapărat un parteneriat pentru brandul Dorna, ci pentru pentru a ajuta copiii născuţi prematur”, a declarat Miruna Smeureanu, director de comunicare al Coca-Cola România, la conferinţa de presă la care au participat şi Jaak Mikkel, directorul general Coca-Cola HBC România şi Petre Şandru, directorul de operaţiuni al Coca-Cola România.

Aceasta este prima conferinţă de presă la care participă Jaak Mikkel, estonianul care a preluat frâiele subsidiarei Coca-Cola HBC din România la jumătatea anului trecut. Mikkel nu a vorbit însă în cadrul conferinţei.

Coca-Cola HBC România este liderul pieţei de băuturi răcoritoare şi a terminat anul 2013 (ultimele date disponibile) cu o cifră de afaceri de circa 410 mil. euro.

Conform calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Canadean, brandul Izvorul Alb are vânzări anuale de circa 170 de milioane de euro în retail (inclusiv TVA), cifră care nu a fost confirmată însă de reprezentanţii companiei.

​Mutarea companiei vine după ce vânzările au intrat pe o pantă descendentă, competiţia cu mărcile private fiind una acerbă. În plus, pe piaţa apelor minerale a intrat şi Aqua Carpatica, un alt brand creat de cel care a desenat şi marca Dorna-Jean Valvis.

In 2013, gigantul a vândut pe plan local 148,5 milioane de unit cases, adică 843 milioane de litri de băuturi răcoritoare şi apă minerală, cu 25% mai puţin decât în 2008, ultimul an de boom economic în România.

Coca-Cola a reuşit să o atragă pe cea mai titrată sportivă română a momentului, însă primul parteneriat semnat de Halep a fost cu o afacere românească, Dedeman-liderul pieţei de bricolaj. În urma acestui parteneriat, Dedeman s-a angajat să construiască un teren de tenis pentru fiecare magazin pe care îl va deschide în perioada următoare. Conform ProSport, acest contract se ridică la 500.000 de euro pe an. 

Pe piaţa apelor minerale Dorna se luptă cu Borsec, produs de Romaqua Group, Bucovina, îmbuteliat de compania Rio Bucovina, dar şi cu Perla Harghitei sau Aqua Carpatica.

Miruna Smeureanu spune că Dorna este la prima colaborare de acest fel cu un sportiv român, însă compania Coca-Cola HBC România a mai colaborat de-a lungul timpului şi cu Federaţia Română de Fotbal sau cu fotbalistul Cristian Chivu, fost căpitan al echipei naţionale de fotbal.

“Simona Halep este o alegere firească în acest moment pentru această campanie. Aveam nevoie de o prezenţă puternică, iar Simona Halep s-a luptat cu mult entuziasm şi multă imaginaţie până acum. Credem că nu am fi putut gasi pe cineva mai potrivit pentru această campanie”, a declarat Petre Şandru, directorul de operaţiuni al Coca-Cola România.

În România, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România- filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate- şi partenerul său Coca-Cola HBC, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

“Am ales să susţin această campanie pentru că întotdeauna am avut o relaţie specială cu copiii din jurul meu. Ştiu cum este să lupţi din greu pentru ceea ce îţi doreşti, să întâmpini obstacole şi, cu toate acestea, să mergi mai departe, dar nu pot să îmi imaginez cum este pentru aceşti copii care, înainte să afle ceînseamnă viaţa, sunt nevoiţi să lupte pentru ea”, a declarat Simona Halep.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO