Companii

Braiconf incearca sa recastige terenul pierdut la export

25.08.2008, 14:53 100

Producatorul de textile Braiconf Braila, care ruleaza anual afaceri de peste 14 mil. euro, intentioneaza sa-si majoreze cu 5% vanzarile pe pietele externe in acest an, dupa ce in 2007 compania a raportat vanzari in scadere la export. In prezent, exporturile aduc circa 76% din cifra de afaceri a companiei brailene.
"Anul trecut, vanzarile catre clientii din Uniunea Europeana au inregistrat o scadere de circa 4,6% fata de 2006, din cauza majorarii costurilor de productie, a reorientarii clientilor catre alte tari mai ieftine, si a pierderii fortei de munca dupa migrarea acesteia catre alte state. In plus, s-a dezvoltat piata interna si au crescut vanzarile in Romania. Pentru 2008 ne-am propus insa o crestere de 5% in ceea ce priveste vanzarile la export", a declarat pentru ZF Dan Savescu, directorul comercial al Braiconf.
Braiconf realizeaza in fabrica pe care o detine la Braila aproximativ 250.000 de camasi barbatesti si bluze de dama lunar. 24% din productie reprezinta vanzari la nivel local, restul fiind plasata catre clienti din Italia, Germania, Franta, Danemarca sau Suedia.
Pentru acest an compania si-a bugetat afaceri de 50 de milioane de lei (14,13 milioane de euro), in crestere cu aproximativ 6% fata de 2007 cand a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 47 milioane de lei (14,10 milioane de euro ).
"Afacerile se bazeaza pe o mai buna organizare a procesului de productie, realizarea de confectii complexe cu valoare adaugata ridicata si imbunatatirea gestionarii cheltuielilor si stocurilor", adauga Savescu.
Tot pentru acest an, Braiconf intentioneaza sa se extinda si pe partea de retail cu alte doua noi magazine sub acelasi nume, investitia per magazin, care include atat amenajarea spatiului, cat si fondul de marfa ajungand la 100.000 de euro.
In prezent Braiconf detine 16 magazine in orase ca Bucuresti, Iasi, Braila, Constanta, Cluj, Timisoara sau Craiova, dar planuieste sa deschida noi puncte de distributie in toate orasele importante, unde prezenta producatorului de textile este inexistenta sau redusa.
Prezenta de pana acum a brandului Braiconf a insemnat o amprenta puternica pusa de o companie romaneasca pe o piata dominata de marcile internationale. Magazinele producatorului din Braila sunt plasate in cele mai importante zone ale marilor orase, cum ar fi Calea Victoriei sau Calea Mosilor din Capitala, zone in care brandurile internationale fac legea.
"Competitia cu marile branduri este una acerba. Pentru a rezista pe piata este nevoie de informare permanenta privind actiunile competitiei, realizarea colectiilor adaptate segmentului de cumparatori si o flexibilitate foarte mare", spune directorul comercial al Braiconf.
Dan Savescu spune ca la nivelul intregii piete de textile se observa o tendinta de reducere a capacitatilor de productie din cauza cresterii costurilor utilitatilor si a salariilor. Si pe segmentul de retail, lupta cu marile branduri este din ce in ce mai mare. Ca producator, Braiconf intra in competitie cu fabrici precum Rosko Textil din Arad, Rifil Savinesti, Iasitex sau Pasmatex, in timp ce in retail se alatura brandurilor romanesti Cavaliere sau Bigotti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO