Companii

Blue Air a rămas fără cinci avioane, dar vrea să facă aeroport de 200 mil. €

Blue Air a rămas fără cinci avioane, dar vrea să facă aeroport de 200 mil. €

Autor: Diana Tudor Stoica

19.09.2010, 23:55 287

Gheorghe Răcaru, directorul de strategie şi dezvoltare algrupului de fir­me care include companiile Blue Air şi Romstrade,susţine că grupul va începe anul viitor investiţii de 200 demi­lioa­ne de euro în construcţia unui aero­port în localitateaAdunaţii-Copă­ceni din apropierea Capitalei.
"Am achiziţionat 200 de hectare şi avem aproape toate avizelenecesare pen­tru a demara construcţia aeropor­tului, care ar puteaîncepe cel mai devre­me în primăvara anului viitor. Va dura doi anipentru a deveni operaţional, in­ves­tiţia totală urmând a se ridicala aproximativ 200 de milioane de euro", a declarat Răcaru.

El a adăugat că aeroportul va fi ope­rat de Infra Group, companieînfiinţată anul acesta în judeţul Giurgiu, deţinută în proporţie de75% de Romstrade şi de 25% de Blue Air. Acţionarul majoritar alcelor două companii este Nelu Ior­da­che, unul dintre antreprenoriiromâni care au câştigat contracte de zeci de mi­lioa­ne de europentru construcţia de drumuri.
Ridicarea unui aeroport în partea de sud a Capitalei este o ideevehiculată de mai mulţi ani, în special de MinisterulTransporturilor. Fostul ministru, Lu­do­vic Orban, intenţiona săcon­stru­ias­că un nou aeroport în localitateaAdu­naţii-Co­pă­ceni, în perioada 2007-2008, pentru a muta curselecompaniilor ae­rie­ne low-cost de pe aeroportul Bănea­sa, caur­ma­re a creşterii cu 40% a trafi­cu­lui ae­rian înregistrată înacea perioa­dă. Ideea nu a fost însă pusă în aplicare.
Răcaru, care deţine un pachet mi­no­ritar în cadrul operatoruluiaerian Blue Air, nu a precizat de unde va fi atrasă finan­ţareapentru acest aeroport. El a spus însă că anul viitor va fi dat înfolo­sin­ţă un hotel de 60 de camere în apro­pierea terenului undeva fi situat aero­por­tul, investiţie care se ridică la circa patrumilioane de euro.

La Blue Air, restructurarea a fost "dureroasă, darnecesară"

Compania aeriană low-cost Blue Air trece în prezent printr-un amplupro­ces de reducere a costurilor, care a de­terminat atât reducereanumărului de aero­nave, în special după ce compania low-cost aîncetat să mai opereze curse interne, cât şi disponibilizări.
"Suntem în faza finală în ceea ce pri­veşte restructurarea BlueAir, o ope­raţiune dureroasă, dar necesară. Am re­tur­nat cinci din11 aeronave, din cauza su­melor ridicate plătite pentruîn­chi­riere. Există posibilitatea să mai retur­năm alte douăaeronave, dar şi să mai luăm altele în leasing", a mai spusRă­caru, completând că procesul de restruc­turare va fi finalizatpână în luna noiem­brie a acestui an.
De asemenea, din cei 780 de an­ga­jaţi, respectiv 107 piloţi şi 153de înso­ţitori de bord, potrivit celor mai recente da­te, Blue Airva mai avea la finalul aces­tor restructurări aproximativ 500 deangajaţi.
"Aproximativ 200 de persoane re­pre­zintă departamentul de handling(n.red. - servicii la sol pentru aeronave, con­trolul bagajeloretc.), care a fost trans­ferat pe Infra Group pentru a pu­teacontrola mai bine costurile."
Răcaru susţine că Blue Air va avea din 2013 cinci aeronave înproprietate, în urma unui contract încheiat cu Boeing a căruivaloare nu a dezvăluit-o. "Cifra de afaceri a Blue Air nu va fi maimică anul acesta decât cea pe care am avut-o în 2009, de 150 mil.eu­ro", a afirmat Răcaru. Iniţial, repre­zen­tanţii Blue Airestimaseră pentru anul acesta o cifră de afaceri de 180 mil.euro.
Blue Air, care a trans­portat 1,7 mi­lioa­ne de pasageri în 2009,are ca prin­cipali competitori compania low-cost Wizz Air şicompania de stat Tarom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO