Companii

Biborteni pregateste 7 mil. euro pentru dublarea productiei

23.07.2008, 17:00 32

Producatorul apei minerale Biborteni va pune in functiune la finele acestui an sau in 2009 o linie de imbuteliere care va dubla capacitatea de productie de apa a companiei.
"Linia de imbuteliere va fi instalata intr-o noua hala de productie pe care o construim pe locatia noastra actuala (din Biborteni, judetul Covasna - n.red.)", a declarat Madalin Simion, brand manager Biborteni.
Fabrica detinuta de companie are in prezent patru linii de imbuteliere. Potrivit datelor furnizate de SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), compania a imbuteliat anul trecut circa 42,2 milioane de litri de apa, fiind al saptelea producator local de profil. In 2007, Biborteni a inregistrat o cifra de afaceri de 9 mil. euro, conform datelor companiei.
"Ne-am crescut vanzarile de apa minerala cu 40% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2007, in timp ce bautura racoritoare Limo a avut un avans de 60%, iar sucurile carbonatate Bibco s-au mentinut la acelasi nivel al vanzarilor", a mai precizat Madalin Simion. El estimeaza mentinerea ritmului de majorare a vanzarilor de apa la 40% in a doua jumatate a anului.
Vremea foarte calda din sezonul estival a adus anul trecut cresteri importante de vanzari producatorilor de apa minerala. Cu toate ca, in sezonul din acest an, temperaturile sunt mai mici comparativ cu cele inregistrate in aceeasi perioada din 2007, managerul Biborteni crede ca 2008 va reprezenta pentru producatorii de apa minerala un an la fel de bun ca si cel anterior.
"In 2007, restrictiile de transport din vara si inundatiile care au limitat accesul distribuitorilor in anumite zone ale tarii au fost piedici in calea cresterii vanzarilor de apa minerala si bauturi racoritoare. In 2008, pana in prezent nu ne-am mai lovit de aceste lucruri si, in plus, a crescut puterea de cumparare a consumatorilor" , a explicat Simion.
In schimb, in acest an producatorii din industria alimentara se confrunta cu cresteri mai mari la preturile materiilor prime si ale combustibilului comparativ cu 2007, acestea reflectandu-se in pretul alimentelor si bauturilor la raft.
"Cel mai mult ne afecteaza cresterea pretului petrolului - aceasta se resimte la costurile cu ambalajele, etichetele, distributia", a spus Simion. Cu toate acestea, valul de scumpiri la utilitati si alimente nu a avut in acest an un efect vizibil asupra consumului de bauturi racoritoare si apa. "Scumpirile nu se simt in vanzari pentru ca au venit pe fondul cresterii bugetelor gospodariilor, a puterii de cumparare."
Consumul anual de apa minerala in Romania, estimat la 53-54 de litri pe cap de locuitor la nivelul lui 2008, inregistreaza cresteri de la an la an, fiind inca sub media europeana. Cei mai mari concurenti ai Biborteni sunt Romaqua, Coca-Cola HBC, European Drinks, Bucovina sau Apemin Tusnad.
O parte dintre actionarii Biborteni detin actiuni si la producatorul de vinuri Murfatlar si la compania din industria mezelurilor Principal Company.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO