Companii

Bermas Suceava a vandut cu 25% mai putin pe primul trimestru

09.05.2006, 00:00 28

Producatorul de bere Bermas Suceava a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 1,86 milioane de lei (520.000 de euro), in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Compania a raportat pierderi de 627.000 de lei (174.000 de euro), comparativ cu 568.000 de lei (153.000 de euro) in primul trimestru din 2005.

"In fiecare an am avut pierderi in primul trimestru al anului, in principal din cauza timpului nefavorabil care diminueaza vanzarile de bere. Din trimestrul al doilea insa reusim sa recuperam pierderile si sa incheiem anul cu profit", a declarat Constantin Gatej, director general al Bermas Suceava.

Bermas, unul dintre putinii producatori independenti de pe piata locala a berii, si-a bugetat pentru acest an obtinerea unui profit net de 3,58 milioane de lei (1,02 milioane de euro la un curs mediu de 3,5 lei/euro), doar cu 0,5% mai ridicat comparativ cu profitul inregistrat anul trecut.

Compania se asteapta sa obtina un castig apropiat de cel din 2005 in principal pe fondul cresterii cheltuielilor cu utilitatile si al investitiilor pe care le va derula pe parcursul acestui an.

Bermas va ataca din acest an si segmentul berii la PET, in urma unei investitii de circa 1,5 mil. euro intr-o noua linie de productie.

"Deocamdata analizam aceasta investitie si ne concentram pe modernizarea utilajelor pentru a putea ramane competitivi", spune Gatej.

Anul trecut, cele mai mari cresteri pe piata berii s-au inregistrat de altfel pe segmentul berii populare si in special al berii la PET.

Afacerile Bermas vor creste in acest an potrivit estimarilor cu 19,7%, pana la un nivel de 38,05 milioane de lei (10,8 milioane de euro).

Compania a obtinut in 2005 un profit net de 3,56 milioane de lei (0,98 milioane de euro), in crestere usoara in lei, la o cifra de afaceri de 31,78 milioane de lei (9,7 milioane de lei), mai redusa cu 13%. Scaderea vanzarilor s-a datorat, potrivit conducerii companiei, vremii nefavorabile de anul trecut.

Bermas a vandut anul trecut circa 280.000 de hectolitri de bere, conducerea societatii estimand o cota de piata de 2,4% la nivel national. In judetul Suceava, unde se afla centrul de productie al companiei, cota de piata estimata este de 45%.Pentru 2006, oficialii companiei previzioneaza ca Bermas va vinde 325.000 de hectolitri de bere.

Compania este controlata de doua asociatii ale salariatilor, care detin impreuna peste 51% din actiuni. Titlurile Bermas sunt listate la Bursa.

In primul trimestru al acestui an, piata berii a crescut cu 11% fata de aceeasi perioada din 2005, volumul vanzarilor depasind 2,5 milioane de hectolitri, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, care grupeaza companiile Brau Union, Interbrew, URBB si Ursus Breweries. In aceeasi perioada, vanzarile celor patru companii membre ale Asociatiei au crescut cu 16%, pana la 1,8 milioane de hectolitri de bere. Luna februarie a reprezentat un varf de vanzari, cu o crestere de 28% fata de februarie 2005.

Piata berii a ramas anul trecut in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004, cu o crestere de 4,7% a volumelor vandute.

Principalii jucatori sunt Brau Union, Ursus Breweries si Interbrew, toate trei fiind filialele locale ale unor companii multinationale: Heineken, SAB Miller, respectiv InBev.

Urmatoarele pozitii sunt detinute de cel mai mare grup alimentar autohton European Drinks, de compania URBB, filiala locala a Carlsberg si de Bere Mures, un alt jucator independent din piata. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO