Companii

Benvenuti, afaceri de 15 milioane de euro cu 20 de magazine de incaltaminte

Benvenuti, afaceri de 15 milioane de euro cu 20 de magazine de incaltaminte

Compania are in vedere si expansiunea prin sistem franciza

22.09.2006, 22:09 420

Reteaua de magazine de incaltaminte Benvenuti, infiintata in 2004 de Dan Pavel, unul dintre fondatorii Leonardo, cel mai mare retailer local de incaltaminte, estimeaza o cifra de afaceri de 15 mil. euro in acest an, de trei ori mai mare fata de anul trecut.
"Num~rul punctelor de distributie s-a dublat in fiecare an, de la cinci magazine in 2004 la 10 anul trecut, iar anul acesta vrem sa ajungem la 20 de magazine", a declarat Adrian Cazu, director de magazine Benvenuti.
Benvenuti a deschis patru magazine in acest an, alte sase urmand sa fie deschise in toamna.
Cresterea numarului de magazine s-a regasit si in evolutia afacerilor companiei.
Benvenuti a inregistrat in prima jumatate a acestui an o cifra de afaceri de 7 milioane de euro fata de
2 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.
"Majorarea afacerilor a fost influentata de cresterea numarului de magazine si implicit de extinderea retelei de distributie", a spus Cazu.
Pentru acest an compania estimeaza afaceri de pana la 15 milioane de euro, fata de 4,3 milioane de euro anul trecut.
Strategia Benvenuti a vizat pana acum doar deschiderea de magazine proprii in orase importante precum Baia Mare, Satu Mare, Cluj, Bucuresti, Brasov, Timisoara, Oradea sau Targu Mures.
Compania are in vedere, potrivit lui Cazu, si expansiunea prin sistem franciza. In februarie a fost lansata in mod oficial franciza Benvenuti, urmand ca doua dintre cele sase magazine care vor fi deschise pana la sfarsitul anului sa fie francize.
Benvenuti si Leonardo sunt concurenti directi pe piata de incaltaimnte si marochinarie, insa, potrivit lui Cazu, "Benvenuti are ca tinta segmentul de consumatori cu venituri medii si peste medie, in timp ce Leonardo se adreseaza segmentului popular".
De altfel, pozitionarea Leonardo a fost si unul dintre motivele principale pentru care Dan Pavel a decis sa paraseasaca Leonardo. Pavel, care detinea aproape 50% din actiunile Leonardo, a fost de acord sa vanda esalonat partea sa catre Florin Panea, celalalt fondator al companiei.
Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul anului trecut, iar transferul capitalului social se va realiza in transe lunare, pana in 2007.
Alaturi de Dan Pavel, pe lista actionarilor Benvenuti au intrat si alti manageri din cadrul Leonardo - Adrian Certezeanu, Gabriel Tepelea si Adrian Cazu, fiecare dintre acestia avand cate 5% din actiunile companiei.
Magazinele Benvenuti sunt in general situate in cadrul locatiilor centrele comerciale de tip mall sau arterelor pietonale ultracentrale din orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori. "In aceasta toamna ne vom extinde in Constanta, la Ploiesti, la Ramnicu Valcea, Bucuresti, Sibiu si Oradea", a explicat Cazu. Anul viitor reteaua va ajunge la 30 de unitati, dintre care 10 vor fi in franciza.
Costurile de deschidere a unui magazin de aproximativ 200 de metri patrati se ridica la 60.000 de euro, la aceste costuri adaugandu-se stocul de marfa.
Produsele vandute in cadrul magazinelor Benvenuti sunt importate in proportie de 80% din Italia, restul de furnizori fiind tot firme italiene, dar care produc in Romania.
"Benvenuti este un magazin multibrand, in care ponderea cea mai mare o reprezinta incaltamintea, urmata indeaproape de marochinarie", a precizat Cazu. Printre cele mai bine vandute branduri de incaltaminte se numara Fabi, Enzo Bertini, Solo Donna, Marco Santini. Pentru marochinarie, Benvenuti este unic importator al brandului Laura Biagiotti, la care se adauga Solo Soprani, Gian Marco Venturi, Pierre Cardin sau Gianni Conti.
"Piata de incaltaminte si marochinarie este foarte variata, existand diferente atat intre orasele in care sunt plasate magazinele, cat si intre magazinele aceluiasi oras, datorita tipurilor diferite de clienti care achizitioneaza produsele. Cu toate acestea, estimam o crestere din ce in ce mai mare a pietei. Pe segmentul mediu piata va creste cu siguranta, in special datorita cresterii puterii de cumparare a populatiei, dar pe de alta parte va creste foarte mult si concurenta. Probabil dupa integrare ne vom confrunta cu retele din afara", a spus Cazu.
El crede ca odata cu intrarea pe piata a tot mai multor jucatori internationali, micile magazine locale de profil vor iesi din afaceri.
"Competitorii locali si cei regionali, fiind mai mici, nu vor putea face fata celor puternici veniti din afara. Cu siguranta nu va fi usor, mai ales in prima perioada de acomodare, care sa speram ca va fi scurta", a mai spus Cazu.
Spre deosebire de Leonardo, care este prezent cu mai multe magazine in Ungaria si are in plan si deschiderea unor magazine in Bulgaria si Republica Moldova, strategia Benvenuti vizeaza concentrarea pe piata locala.
"Clientii romani sunt tot mai educati, foarte multi incearca sa scape de obisnuinta de a cumpara lucruri de o calitate inferioara, pun accent pe brand si pe produse de calitate. Acest segment incepe sa fie tot mai mare, se vad diferente majore intre clientul de azi si cel de acum doi ani, ca sa nu mai vorbim de cel de acum cinci ani", a precizat Cazu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO