Companii

BAT a vandut tigari de aproape un miliard de euro

02.02.2009, 18:27 65

Producatorul de tigarete British American Tobacco (BAT) a inregistrat anul trecut afaceri estimative de 980 de milioane de euro pe piata locala, in crestere cu 31% in lei fata de anul precedent, devenind astfel primul producator de bunuri de larg consum care se apropie de pragul de un miliard de euro.

Piata tutunului, care se ridica la circa 2,5 miliarde de euro, este cea mai mare piata de bunuri de larg consum (produse alimentare, nealimentare si bauturi, cu exceptia electrocasnicelor si a autoturismelor) si este impartita de trei mari jucatori: BAT, Philip Morris si Japan Tobacco International (JTI).
Piata tigaretelor si-a continuat in ultimii ani ritmul de crestere, ca urmare a scumpirilor, dar si a cresterii volumelor, pentru 2008 atat BAT, cat si JTI raportand volume cu 10% mai mari, in pofida celor cinci milioane de euro cheltuite de Ministerul Sanatatii anul trecut in campania anti-fumat.
BAT a ajuns la afaceri aproape duble intr-un interval de doi ani, de la 560 de milioane de euro in 2007 la aproape un miliard anul trecut.
"Segmentul premium inregistreaza o evolutie buna, volumele vandute de BAT pe piata locala majorandu-se cu 13% anul trecut", a spus David Waterfield, manager British American Tobacco in Romania. David Waterfield a venit de cateva luni la conducerea BAT Romania, coordonand in acelasi timp si pietele din Bulgaria, Serbia, Kosovo, Albania si Muntenegru. Printre marcile din portofoliul BAT care au inregistrat cresteri ale vanzarilor anul trecut se numara Dunhill, Vogue sau Kent, cel mai vandut brand de pe piata al companiei, cu o cota de 20%.
 
Cititi un interviu cu David Waterfield in editia de maine a ZF.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO