Companii

Barurile şi terasele din centrul vechi al Capitalei au făcut bani din finala Mondialului: încasări de 100.000 de euro în câteva ore

Barurile şi terasele din centrul vechi al Capitalei au făcut bani din finala Mondialului: încasări de 100.000 de euro în câteva ore
12.07.2010, 23:45 235

Finala Campionatului Mondial de Fotbal a adus în conturileproprietarilor de terase şi baruri din centrul vechi al Capitaleiîncasări de cel puţin 100.000 de euro, potrivit unor calcule ZFcare pleacă de la estimările de trafic ale restaurantelor şibugetul mediu, de 8-10 euro, al celor care au văzut finala la oastfel de terasă
Cei aproximativ 10.000 - 12.000 de bucureşteni care au ieşitduminică seară în oraş pentru a vedea finala competiţiei din Africade Sud dintre Spania şi Olanda au consumat, în medie, câte două sautrei beri pe parcursul meciului. Deşi numărul de clienţi a fost maimare decât de obicei, proprietarii de pub-uri şi terase spun căvolumul încasărilor nu a fost foarte mare comparativ cu o zi deduminică obişnuită.
"A fost o zi aglomerată, dar vânzările nu s-au dus cu mult pestemedia normală, iar clienţii au venit cu rezervare. Consumaţia afost mică, întrucât fiecare client a băut câte trei beri peparcursul meciului. În mod normal, un client obişnuit consumăaceeaşi cantitate de bere în jumătate din acest interval de timp,dacă vorbim de o zi normală de duminică, între orele 21 şi 24",susţine Florin Geană, şef sală în cadrul D'Eight, un local cuterasă situat pe Strada Franceză din centrul vechi.
Peste 150 de clienţi a avut duminică seară şi cafeneaua FrenchBakery de pe Smârdan, dintre care mulţi expaţi sau turişti."Vânzările au crescut cu 10% faţă de obicei şi se poate spune căpentru o zi de duminică a fost cea mai bună de când amdeschis.
S-au vândut foarte bine deserturile, băuturile răcoritoare şiberea", susţine Dinu Cismărescu, proprietarul French Bakery, lanţde cafenele şi restaurante care are 9 locaţii în Bucureşti, dintrecare una este situată pe strada Smârdan.
Aproape 300 de persoane au fost duminică seară şi în clubul Vault,însă numărul mare de clienţi nu s-a reflectat într-o creştere avolumului de încasări. "Oamenii au consumat mai multă bere decât deobicei, iar în perioada meciului comenzile de bere au crescut: amvândut 75 de litri de bere într-o perioadă de două ore la 80 depersoane", spune Silviu Iordache, managerul clubului Vault de pestrada Lipscani.
Şi pentru restaurantul cu specific japonez Sushi Ko, deschis învara lui 2009 de Iyad Tarabay, vânzările au crescut în aceastăduminică, deşi nu avea televizor decât înăuntrulrestaurantului.
"Au crescut vânzările cu 20-30% duminică seară, însă nu a fostvârful vânzărilor, pentru că în luna iunie aveam mai mulţiclienţi", susţine Mario Bechara, managerul Sushi Ko, care a avutaproximativ 200 de clienţi la meciul în care Spania a învins Olandacu 1 la 0 şi a câştigat Cupa Mondială.

"Nimic nu poate creşte vânzările, oamenii tot stau cu obere în faţă timp de două ore"
Proprietarii de pub-uri şi terase au amenajat proiectoare şi plasmespecial pentru Campionatul Mondial de Fotbal, în speranţa că vorputea avea încasări mai mari.
"Vânzările de bere nu au crescut comparativ cu o zi de duminicăobişnuită. Nimic nu ne mai poate creşte vânzările, iar faptul căoamenii nu au bani îi determină chiar să stea la masă cu o bere înfaţă timp de două ore", susţine Bogdan Bontea, managerul pub-uluiBrauhaus 41, situat pe strada Smârdan.
De aceeaşi părere este şi Marin Niculae, managerul cafenelei ArcadeCafe, care a avut aproximativ 200 de persoane în seara cufinala.
"Vânzările au fost un pic mai mari, cu 25- 30% faţă de obicei,probabil că au contat şi prelungirile. Anunţul de prelungiri adeterminat un nou val de comenzi, ceea ce nu s-ar fi întâmplat înultimele zece minute de meci, de exemplu", spune Niculae, care amai precizat că cele mai bune vânzări sunt, de regulă, în cadrulunor evenimente precum Zilele Bucureştiului sau Noaptea MuzeelorDeschise, când încasările depăşesc cu peste 50% veniturile dintr-ozi obişnuită.
Cătălin, 25 de ani, a fost duminică seară împreună cu alţi nouăprieteni la o terasă din centrul istoric al Capitalei, unde aconsumat trei beri, iar nota de plată totală a fost în valoare de173 de lei (41 euro).
"Am făcut rezervare cu câteva ore înainte, pentru a vedea meciul.Poate am fi consumat mai mult dacă nu era aglomerat şi dacă l-am fivăzut mai des pe chelner", spune Cătălin.
În centrul vechi din Capitală, una dintre cele mai fierbinţi zonedin oraş, există în prezent cel puţin 70 de cafenele şirestaurante, care încasează în serile aglomerate de vară între100.000 şi 200.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO