Companii

Barometrul HR: Fluctuaţia de personal a scăzut în 2020 la 17,2%, cu un maxim de 25% în retail. Patru din 10 companii vor menţine telemunca, iar 52% analizează încă variantele

Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România

Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România

Autor: Roxana Rosu

16.02.2021, 11:06 226

Fluctuaţia de personal în companiile din România a scăzut semnificativ anul trecut, la o rată medie de 17,2%, de la 23,1% în 2019, pe fondul incertitudinilor generate de pandemia Covid-19 la nivelul întregii economii, reiese din raportul HR Barometru realizat de PwC România.

Din procentul de 17,2%, cea mai mare parte, respectiv 13,2%, au fost încetări voluntare.

Cea mai mare fluctuaţie de personal a fost înregistrată în sectorul de Retail şi FMCG, de 25%, iar cea mai mică în servicii financiare, de 8%.

”Pe fondul incertitudinii create de pandemie, piaţa forţei de muncă a cunoscut un uşor îngheţ anul trecut. Angajaţii au preferat stabilitatea şi siguranţa, iar angajatorii au recrutat mai puţin decât în anii anteriori sau chiar deloc. După o perioadă de expectativă, pe măsură ce munca de la distanţă s-a dovedit funcţională în multe sectoare, companiile au început să regândească relaţiile de muncă, având în prim plan flexibilitatea şi mobilitatea. Angajatorii au înţeles că schimbările din ultimul an nu sunt conjuncturale şi că trebuie să îşi adapteze modelele de business acestor tendinţe. Ne aflăm, deci, în pragul unui proces de transformare care va avea loc pe termen lung, iar faptul că multe companii au inclus în bugetele pentru 2021 creşteri salariale arată că atât angajatorii, cât şi angajaţii se obişnuiesc treptat cu noua normalitate”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România.

Potrivit raportului, bugetul salarial al companiilor respondente va creşte în medie cu 3,8% în acest an, comparativ cu 2020 când procentul a fost de 5,6%.

Telemunca s-a transformat anul trecut din beneficiu în necesitate şi este de aşteptat să continue pentru mulţi angajaţi şi pe termen lung.

Astfel, 43% dintre companiile respondente au arătat că vor aplica telemunca pe termen lung, 52% încă analizează această perspectivă şi doar 5% nu iau în calcul permanentizarea telemuncii sau declară că aceasta nu este relevantă pentru activitatea lor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO