Companii

Balonul Wrigley s-a umflat cu 12%

24.02.2004, 00:00 30



Wrigley Romania, principalul jucator pe piata gumei de mestecat din Romania, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 1.002 miliarde de lei (30,1 mil. $), in crestere cu 12% fata de anul 2002, a spus Constantin Dumitrescu, directorul general al companiei.



Cota de piata a companiei a crescut usor anul trecut la 95%, fata de 94%, in 2002, a spus Dumitrescu. Pe langa guma de mestecat, de anul trecut, Wrigley mai vinde in Romania si dropsuri.



Pentru majoritatea bunurilor de larg consum, piata este impartita intre cativa jucatori mari, dar in cazul gumei de mestecat filiala locala a gigantului american Wm. Wrigley Jr. Company, cu sediul in SUA, la Chicago, detine aproape intreaga piata.



Wrigley a intrat pe piata romaneasca in 1994 si are in prezent are 150 de angajati. Compania a fost anul trecut pe locul patru in topul companiilor consumatoare de publicitate, cu un buget la rate-card de 36,6 mil. dolari, potrivit datelor publicate de Alphacont Media Watch, compania care studiaza piata de publicitate din Romania, si citate de oficialii companiei.



Principalele marci de guma de mestecat aduse de Wrigley pe piata romaneasca sunt Orbit, Winterfresh, Airwaves si Hubba Bubba, care ocupa si primele patru locuri dupa cota de piata, conform unui studiu realizat de firma de cercetare de piata ACNielsen. Pe locul cinci se afla guma de mestecat marca Andic, care nu face parte din portofoliul Wrigley.



Pentru Wrigley, cea mai bine vanduta marca de guma de mestecat este Orbit, care detine o cota de piata de 59%, conform datelor companiei.



"Incepand cu 2003 am lansat pe piata din Romania Orbit Drops cu patru arome. Ele sunt ca si celelalte produse Wrigley, fara zahar, si protejeaza impotriva cariilor. In cele 6 luni de la lansare, Orbit Drops a atins o cota de piata valorica de 13%, conform AC Nielsen, fiind pe locul 2 in topul marcilor in categoria bomboane", a mai spus Dumitrescu.



Desi inca de la intrarea in Romania compania isi anuntase intentia de a construi un centru de local productie, acest lucru nu s-a concretizat inca, iar Dumitrescu nu a facut noi comentarii pe marginea acestui subiect.



La nivel global compania Wrigley a avut anul trecut vanzari nete de peste 3 miliarde de dolari, in crestere cu 12% fata de 2002.



Piata gumei de mestecat din Romania se apropie de 50 mil.euro pe an, in conditiile in care Romania este una din tarile cu cel mai redus consum de guma de mestecat pe cap de locuitor.



"Consumul de guma de mestecat Wrigley in Romania este de 37 de lame pe cap de locuitor, in Bulgaria de 38, in Polonia de 58, in Ungaria de 61, in Croatia de 80, iar Cehia de 83 de lame pe cap de locuitor", a spus Dumitrescu.



Evaluata in euro, piata gumei de mestecat din Romania a ramas relativ constanta anul trecut la 47 mil.euro. In volum, insa, vanzarile si-au reluat trendul crescator. Volumul vanzarilor de guma de mestecat pe piata din Romania a crescut anul trecut cu 1% la 2.242 de tone dupa scaderea de 4% din 2002. Si numarul de pachete cumparate a crescut anul trecut de la 174 de milioane la 178 de milioane de pachete.



Guma pentru adulti detine 84% din piata in timp ce guma pentru copii numai 16%. In cazul gamelor pentru adulti, cele mai preferate sunt pastilele (61%), urmate de lame (21%), in timp ce perlele au deocamdata o patrundere mica (3%). Deasemenea cererea de guma de cu zahar este aproape nula (0,1%), cea mai mare parte a optiunilor consumatorilor fiind orientate catre guma fara zahar (83,8%).



Studiul ACNielsen presupune monitorizarea vanzarilor catre consumatorii finali in magazinele de comert cu amanuntul, exclusiv unitatile horeca, en-gros, cash-and-carry, vanzarile la tarabele din pietele agroalimentare, si nici vanzarile catre institutii.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO