Companii

Au deschis o afacere profitabila mizand pe practicantii sportului ca hobby sau de performanta

Au deschis o afacere profitabila mizand pe practicantii sportului ca hobby sau de performanta
05.10.2009, 00:00 2054

In 2003 Andrei si Andreea Novaceanu au infiintat A&A SportTotal, companie ce se ocupa cu importul si distributia deechipamente sportive, fiind reprezentantul Babolat in Romania.

Cei doi fondatori sunt fosti jucatori profesionisti de tenis decamp, si au pus bazele acestei afaceri la 21 de ani, AndreiNovaceanu, si respectiv 18 ani, Andreea Novaceanu.

"Dupa un an si jumatate petrecut in Utah, unde au mers sastudieze printr-o bursa pe care au primit-o, Andrei s-a intorsspecial din SUA pentru a incepe o afacere, continuandu-si studiilein tara la Facultatea de Management si Marketing a UniversitatiiRomano-Americane", povesteste Mihaela Novaceanu, asociat in cadrulcompaniei si mama celor doi fondatori.

In momentul in care s-a decis infiintarea companiei AndreeaNovaceanu era admisa la Buffalo State University din statul NewYork, unde ulterior s-a specializat in comunicare. Afacerea acontinuat sa fie una de familie. Vasile Novaceanu, tatal celor doi,este antrenor de tenis in cadrul Clubului Sportul Studentesc sitotodata actionar majoritar in cadrul unei firme de profil.

"In aceasta perioada, pentru a-mi ajuta copii, am intrat si euin afacere ca al treilea asociat, facand si o infuzie de capital.Mie, ca medic, mi-a fost foarte greu sa invat notiuni demanagement, contabilitate sau juridice, insa am apelat la firmespecializate de contabilitate si avocatura", mai spune MihaelaNovaceanu.

Compania A&A Sport Total se ocupa cu distributia deechipament sportiv pentru tenis de camp, tenis de masa, badminton,sqash, golf, schi, patinaj si arte martiale. Clientii - tinta aicompaniei sunt variati, produsele adresandu-se atat celor care lefolosesc pentru a-si satisface hobby-ul, cat si celor care facsport de performanta. "Clientii nostri sunt variati. Produsele sepot adresa oricarui client in functie de bugetul pe care si-l alocafie pentru un hobby, fie pentru sport de performanta, fie pentruafaceri", spune ea.

Compania se ocupa de la distributie de marfa prin retelele maride magazine, prin internet sau cluburi sportive la organizare deconcursuri de tenis, sponsorizare de cluburi, antrenori sisportivi. "Avem o echipa mobila care pleaca in tara la concursuripentru a veni in intampinarea nevoilor pe care le au sportiviiprofesionisti", mai spune Mihaela Novaceanu.

Daca la inceput compania avea un singur angajat, acum echipaeste alcatuita din cinci persoane. Bazele companiei au fost puse cu2.000 de euro, bani care au fost folositi pentru achizitionarea demarfa.

"Ulterior, s-a reinvestit profitul, s-au facut apoi creditebancare pentru a indeplini conditiile impuse de furnizorii externisi a putea semna contracte de exclusivitate pentru Romania", aadaugat ea.

Alte investitii au fost facute pentru achizitia a doua microbuzefolosite la livrarea marfurilor si la participarea la concursuri cuun stand mobil, a doua masini electronice pentru racordat rachetede tenis, a unei masini electronice pentru verificarea sirecalibrarea rachetelor de tenis si a unui imobil ce urmeaza a fireconfigurat si amenajat in vederea desfasurarii activitatiicompaniei intr-o zona centrala a Capitalei.

Dupa cinci ani de prezenta pe piata, compania a obtinut in 2008o cifra de afaceri de 665.000 euro. Pentru acest an, fondatoriiestimeaza o crestere de 30% a vanzarilor, respectiv o cifra deafaceri de 865.000 de euro. Profitul este estimat la 150.000 eurosi urmeaza a fi investit.

"Fiind o firma noua, in plina dezvoltare, deocamdata avem nevoiede fonduri pentru a ne putea dezvolta. Tinand cont de faptul caactivitatea noastra este una comerciala, riscul de a intra inblocaj financiar este foarte mare, deoarece marfa achizitionata dela furnizorii externi se achita in avans, banii de la clienti seprimesc in 45-100 de zile de la livrare, TVA se plateste lafacturare (deci inainte de incasarea contravalorii facturii) siimpozitul pe profit se plateste trimestrial", spune MihaelaNovaceanu. Ca planuri de viitor, Novaceanu spune ca intentioneazasa amenajeze un nou sediu, sa deschida un nou magazin, sa creeze obaza de agrement si sa isi diversifice portofoliul debrand-uri.

George Marghescu a lansat magazinul online de articole sportiveSportall.ro in 2007. In 2009, magazinul a fost inchis pentru catevaluni, pentru ca in luna mai sa fie relansat.

S-a lansat in acest tip de business pentru ca este de parere capentru anumite categorii de produse comertul electronic va deveniprincipala modalitate de comercializare. "Ma pasioneaza internetulsi sunt convins ca un mare procent al populatiei deja folosesteacest mod de informare sau daca nu, in cel mai scurt timp o vaface", marturiseste fondatorul.

George Marghescu a intrat in aceasta afacere singur, la varstade 28 de ani si desi nu avea la activ experienta in ceea cepriveste comertul electronic, se baza pe o experienta de aproape 10ani in vanzari de articole sportive. Acum in administrarea afaceriiel este ajutat de doi angajati.

"In principiu, demararea unei astfel de afaceri nu constaintr-un efort financiar foarte mare. Ne bazam pe un soft inchiriatde la un furnizor de produse IT si pe o foarte buna colaborare cuimportatorul direct al marcilor HEAD si ROCES in Romania", amarturisit el.

Investitia initiala a fost intr-un soft pentru comertelectronic, care este folosit cu chirie de catre companie, inschimbul careia se plateste o suma lunara catre furnizor. Cuexceptia acestui contract semnat, investitia a constat in gasireaunor parteneri de incredere pentru furnizarea de produse.

Omul de afaceri mai spune ca principala investitie consta involumul de munca alocat intretinerii si actualizarii informatiilorpe site, "pentru a oferi incredere clientilor in serviciile siprodusele oferite".

Produsele distribuite de magazinul online Sportall.ro suntarticole sportive HEAD - rachete de tenis, echipamente si toateaccesoriile necesare pentru tenis de camp, precum si schiuri,clapari, accesorii pentru schi - si ROCES - role, patine de gheatasi accesoriile aferente. Preturile acestora variaza intre 10 (2,3euro) lei pentru diferite accesorii si 1.000 lei (237 euro) pentruo racheta sau o pereche de role. "Pentru produsele ieftine esteindicat sa se comande mai multe unitati, astfel incat sa facarentabila distributia produselor", a declarat fondatorul.

Clientii pot beneficia si de o serie de servicii, precum sfaturiacordate de persoane cu experienta in practicarea sporturilorrespective si stiri in domeniu oferite pe site pentru vizitatoriiinteresati.

Profilul afacerii face ca principalii clienti sa fie iubitoriide sport. Acestia sunt cei in cautare de echipamente sportive.

"Magazinele care ofera articole sportive se adreseaza uneicategorii de clienti cu o putere de cumparare medie si pestemedie", spune George Marghescu.

Preferintele acestora variaza in functie de sezon, vara cele maicautate fiind rachetele de tenis, in timp ce iarna patinele suntcele ce conduc topul vanzarilor.

In conditiile actualei crize financiare fondatorul afaceriispune ca se asteapta ca aceasta sa creasca in 2009. Daca in 2008afacerea a avut vanzari in valoare de 20.000 lei, anul acesta, desia fost inchisa timp de cateva luni, este de asteptat sa genereze ocifra de afaceri dubla si o marja de profit de 20%.

"Am demarat aceasta afacere nu atat pentru potentialul prezent,cat pentru potentialul foarte mare estimat in viitorul apropiat", aadaugat el.

Despre viitor George Marghescu spune ca pe termen scurt dorestepromovarea magazinului - in special in mediul on-line, dar si inrandul persoanelor care practica sport, pentru ca pe termen mediusi lung sa extinda numarul de produse si servicii oferite - precumprezentari video ale produselor sau posibilitati de testare.

A&A Sport Total:

  • Investitie initiala: 2.000 de euro
  • Cifra de afaceri 2009 (estimare): 865.000 de euro
  • Marja de profit (estimata): aproximativ 17%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO