Companii

Ascendia a desemnat EY să identifice investitori strategici care să aducă o finanţare de 1 mil.euro pentru extinderea businessului pe pieţele externe

Ascendia a desemnat EY să identifice investitori...

Autor: Roxana Rosu

01.09.2020, 17:02 392

Ascendia (simbol bursier ASC), producător local de software educational controlat de antreprenorii Cosmin Mălureanu şi Alex Mălureanu, a încheiat un contract cu EY pentru identificarea unor investitori strategici care să susţină finanţarea extinderii pe plan extern a noii linii de business a companiei, Livresq.

Valoarea investitiei dorite este de peste 1 milion de euro, Ascendia urmand a folosi fondurile pentru promovarea Livresq pe pietele externe.

„Credem ca Ascendia se afla acum intr-un moment foarte important. Educatia digitala, eLearning-ul, atat pentru marile companii, cat si pentru educatia de masa, publica, a devenit de interes strategic la nivel global. Suntem increzatori ca intr-un timp scurt vom gasi unul sau mai multi investitori conform profilelor dorite de catre companie”, a declarat Florin Vasilica, Partener Strategii si Tranzactii, EY Romania.

Livresq este o platformă de creare de continut educational digital interactiv, care poate fi folosita fara a avea cunostinte de programare, iar pachetele rezultate sunt conforme cu standardele eLearning internationale.

Lansată în urmă cu un an, platforma are în ofertă peste 2.400 de lectii digitale, din care 1.200 publice. Utilizatorii sunt companii care vor să dezvolte cursuri eLearning, companii de training care doresc să mute cursurile clasice in online, profesori şi edituri care vor să digitalizeze manualele scolare.

De la inceperea pandemiei, peste 6.000 de profesori au beneficiat de training pentru folosirea LIVRESQ, compania organizand numeroase webinarii publice, gratuite, dar si cursuri online cu plata.

„Companiile de tip edTech se bucura de un interes mare din partea investitorilor, educatia fiind unul dintre cele mai importante domenii pentru viitor. Ascendia dezvolta software educational de 13 ani, iar LIVRESQ este cea mai importanta unealta creata de companie, fiind adoptata in cele circa 5 luni de la inceperea pandemiei de profesori din peste 4.000 institutii educationale din Romania si Republica Moldova, pietele pe care le-am adresat pentru inceput. Avand un raspuns atat de bun, am decis sa cautam activ unul sau mai multi investitori pentru a promova LIVRESQ la nivel zonal apoi international”, a declarat Cosmin Malureanu, CEO Ascendia S.A.

Fondurile atrase de la viitorii investitori vor fi directionate in mare parte catre diviziile de Vanzari si de Marketing,  partea tehnica a produsului fiind pregătită pentru a aborda piata internatională.

Ascendia este prima companie de eLearning din Romania listata la Bursa de Valori Bucuresti (simbol de tranzactionare ASC), fiind cunoscută pentru platforma de invatare pentru companii CoffeeLMS si pentru editorul eLearning Livresq.

Compania a încheiat primul semestru al anului 2020 cu o pierdere netă de 380.750 de lei, faţă de pierderea de 181.553 lei din S1/2019, în contextul unor venituri totale de 1,4 milioane lei, în scădere cu 27% ca urmare a diminuării veniturilor din producţia vândută şi din cea de imobilizări necorporale, potrivit datelor din raportul publicat la Bursă.

De la începutul anului, acţiunile companiei se tranzacţionează în scădere cu 46%, pe fondul unui rulaj de 1,9 milioane de lei, emitentul ajungând la 8,8 milioane lei capitalizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO