Avon România, cea mai mare companie de cosmetice comercializateprin intermediul vânzărilor directe, a obţinut anul trecut o cifrăde afaceri de 479,4 milioane de lei (114 mil. euro), în creştere cu2 milioane de euro faţă de anul anterior, şi o valoare similară îneuro celei din 2007, cel mai bun an al companiei pe piaţalocală.
Compania anunţă totodată şi o creştere a profitului net la 75,5milioane de lei (18 milioane de euro), de la 17 milioane de euro înanul anterior, astfel că marja de profit net rămâne ridicată (15%)şi în condiţiile unui consum în scădere.
Răzvan Diraţian, directorul comercial al Avon pentru România şiRepublica Moldova, recunoaştea în urmă cu două luni că situaţiaeconomică s-a repercutat asupra comportamentului de consum alromânilor, care deşi nu renunţă la produse cosmetice, cautăproduse mai ieftine. El spunea că există o maturitate a pieţei deproduse cosmetice, chiar dacă consumul per capita este mai micdecât în alte state europene. Acest lucru se datorează faptului căromânii ştiu să aleagă şi cunosc trendurile din piaţă.
În condiţiile în care piaţa totală a produselor cosmetice (şidirect selling şi retail) este de 700 de milioane de euro, potrivitestimărilor Euromonitor Internaţional, fiecare român cheltuie pelună mai puţin de 3 euro, potrivit estimărilor ZF.
Avon este singurul jucător de pe piaţa de cosmeticecomercializate prin intermediul vânzărilor directe care aterminat anul cu vânzări în creştere, în condiţiile în carecompetitorii de la Oriflame au anunţat vânzări similare celor din2009 (23,5 mil. euro), iar cei de la Amway au avut vânzări de 21,6mil. euro, în scădere faţă de 27,4 mil. euro în 2009.
În condiţiile crizei financiare Avon România a redirecţionat omare parte din bugete pentru promovare, susţinerea vânzărilor şi areprezentanţilor.
În urmă cu câteva luni Diraţian declara că Avon a decis, spreexemplu, să reducă bugetele pentru conferinţe şi călătorii, optândîn schimb pentru teleconferinţe. Compania nu a făcutdisponibilizări şi nici reduceri de salarii, ba mai mult, au fostplătite bonusuri de performanţă în pofida crizei, potrivit luiDiraţian. Anul trecut Avon avea 309 angajaţi, similar cu niveluldin 2009, când în cadrul companiei lucrau 308 persoane.
Avon are însă la nivel naţional 140.000 de distribuitori, carenu au statut de salariaţi şi care astfel nu primesc salariu.Reprezentanţii Avon primesc pentru munca lor reduceri la produse,reduceri ce pot ajunge până la 40%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels