Caută doar în titlu
Companii

Cum arată viitorul retailului în contextul pandemiei? Magazinul viitorului e un mix de online şi offline, iar tehnologia joacă un rol tot mai important în domeniu. Consumatorii s-au adaptat la noul stil de viaţă impus de pandemie, dar aşteaptă revenirea la normalitatea anterioară

Formatele de proximitate şi discount, alături de online, au câştigat teren în comerţul alimentar în perioada pandemiei de COVID-19. Comerţul neali­mentar a fost mai puternic lovit decât cel alimentar. Digitalizarea a devenit o necesitate pe toate planurile. Retailerii privesc 2021 cu optimism. Acestea sunt principalele concluzii ale emisiunii ZF Retail - Ce a însemnat primul an de pandemie pentru piaţa de retail?

„Dacă vorbim de comerţul modern, câştigătoare au fost formatele de soft-discount, supermarket şi mini­market. Totodată, a fost şi un suflu bun pentru comerţul tradiţional această perioadă. S-au închis restaurantele, terasele, şi atunci ocazia de consum s-a mutat acasă“, spune Cătălina Aldea, consultant şi managing partner la Aldea Consulting.

Consumatorii şi-au schimbat comportamentul la cumpărături în ultimul an, însă oficialii din comerţ spun că lumea aşteaptă să se întoarcă la normal, iar în a doua parte din 2021 lucrurile ar putea să înceapă să meargă în această direcţie.

„Dacă ne referim strict la momentul actual, asistăm la un concept hibrid de shopping, în care online-ul este pe un trend ascendent, deşi nu a ajuns la cotele din Europa. Suntem convinşi că online-ul nu poate suplini experienţa consumatorului, mai exact ceea ce ne-a lipsit acut încă de la începutul pandemiei“, spune Oana Diaconescu, head of leasing în cadrul grupului Iulius, deţinut de Iulian Dascălu.

Astfel, pe măsură ce se va reinstaura o anumită siguranţă şi stabilitate din punct de vedere medical, accentul va fi pus din nou pe experienţa socială şi pe experienţa de shopping.

 

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.