Companii

Apulum vinde ceramica mai mult la hoteluri

Apulum vinde ceramica mai mult la hoteluri

Compania a avut vanzari de 5,3 milioane de euro pe primul semestru, in scadere cu 10%

16.08.2006, 19:25 178

Producatorul de obiecte ceramice Apulum Alba-Iulia, a inregistrat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 5,3 milioane de euro (18,7 milioane de lei), valoarea reprezentand o scadere de 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit reprezentantilor companiei, principalii factori, care au generat aceasta scadere a indicatorilor financiari, au fost fluctuatia monedei europene si invazia produselor chinezesti.
"Mai mult de 50% din productia noastra merge la export, iar platile se fac in euro. Pe de alta parte, piata interna in domeniu este in continua scadere din cauza diminuarii puterii de cumparare a populatiei pe segmentul de portelan de menaj", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Voican, directorul general.
In 2005, firma din Alba-Iulia a inregistrat o cifra de afaceri de 12,7 milioane de euro, in scadere cu 10% fata de 2004, iar pentru 2006 era asteptata o evolutie similara a cifrei de afaceri. "In acesti doi ani am investit in reducerea cheltuielilor si estimam ca, incepand de anul viitor, indicatorii financiari vor avea un usor trend ascendent", a mai declarat Ioan Voican.
Potrivit conducerii companiei, singurul segment de piata care inregistreaza in prezent, o usoara crestere este cel destinat pietei hoteliere, acesta fiind si motivul pentru care in 2004, compania din Alba-Iulia a lansat in productie o linie de produse destinate acestui domeniu. "Acest domeniu este in crestere in Romania, iar anul trecut cele mai bine vandute produse au fost cele destinate alimentatiei publice. Nu lucram insa doar pentru piata interna, avem clienti si in Spania, Italia, Franta, Germania, Austria sau Grecia", a precizat Voican.
In prezent, peste 76% din productia totala, care se realizeaza la fabrica din Alba-Iulia, se exporta in peste zece tari europene.
"Mai nou, am inceput sa exportam in Republica Moldova, Serbia, Croatia, Bulgaria, Georgia si Cehia, numarul clientilor externi fiind in continua crestere", a mai spus oficialul Apulum. Acesta a mai spus ca, in perioada urmatoare compania nu intentioneaza sa mareasca procentul livrarilor pe piata interna.
Compania din Alba-Iulia anunta pentru acest an investitii de aproximativ 500.000 de euro in proiecte de retehnologizare.
"Nivelul investitiilor pentru acest an nu au o valoare foarte mare din cauza lipsei de lichiditati, insa cele existente vor fi indreptate inspre cresterea calitatii produselor. Chiar daca avem traditie in domeniu, suntem constienti ca, pentru a ne mentine pe piata, trebuie sa fim competitivi din punct de vedere calitativ", a mai declarat Ioan Voican. In 2005, investitiile in retehnologizare s-au cifrat la peste 200.000 de euro.
Apulum a fost infiintata in 1970. Dupa privatizarea din 1993, actionar majoritar, cu 50,69% devine firma Assalpo, al carei obiect de activitate este comercializarea produselor din ceramica si sticla. Restul de actiuni sunt impartite intre SIF Banat-Crisana (15,06%), Banca Tiriac (10,00%), SIF Oltenia (6,07%), Ardaf, cu 2,53% si alti actionari (15,65%). Potrivit conducerii, cei mai importanti competitori interni sunt Iris - Cluj, Apro - Curtea de Arges, iar pentru Europa, Ljubiana (Polonia) si Kuthaya (Turcia). In prezent, compania Apulum are un numar de 1.243 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO