Companii

Antreprenorii mici şi mijlocii alocă sub 1% din cifra de afaceri activităţilor de training

Antreprenorii mici şi mijlocii alocă sub 1% din cifra...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

21.08.2015, 00:00 101

Doar un sfert din IMM-urile din România alocă timp pentru a face training angajaţilor, cele mai multe pentru perioade de mai puţin de cinci zile, arată datele din Carta Albă a IMM-urilor din România 2014, realizată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).  Pe de altă parte, antreprenorii din IMM-uri conştientizează mai mult importanţa trainingului odată cu „înaintarea în vârstă”. Astfel, circa 2% din companiile cu o vechime mai mare de 15 ani au alocat pentru training mai mult de zece zile, însă aproape 74% nu au alocat nicio zi. Pe de altă parte, firmele mici şi mijlocii care activează pe piaţă au alocat într-o proporţie mai mică de 1,3% peste 10 zile de training pentru salariaţi. Cel mai mare dezinteres pentru instruirea angajaţilor este prezent în firmele de tip SRL (75%), dar şi în alte forme de organizare juridică (85,9%). Pe de altă parte, jumătate din IMM-urile de tip SA se preocupă de acest aspect şi fac training angajaţilor. Sondajul realizat de CNIPMMR mai arată şi că, în medie, IMM-urile alocă trainingului angajaţilor un procent de 0,87% din cifra de afaceri. „Această situaţie relevă faptul că întreprinzătorii/ managerii români investesc destul de puţin în pregătirea resurselor umane, în condiţiile în care instruirea personalului reprezintă o necesitate stringentă, o cerinţă a dezvoltării sustenabile a activităţilor”, se arată în Carta Albă a IMM-urilor din România 2014. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO