Companii

Antreprenorii au în mâini 70% din exportul de alimente. „Este şansa României“.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

07.09.2015, 00:07 1424

Din exporturile de 52 mld. euro ale României, multinaţionalele au 68%. În industria alimentară nu ajung nici la 30%. 

România a exportat anul trecut alimente, băuturi şi tutun de 2,2 mi­liarde de euro, în creştere cu 11% faţă de 2013, pentru cea mai mare pondere, de 70%, fiind „responsabile“ companii cu capital privat românesc, în timp ce restul aparţin investitorilor străini (companiile - ISD), conform calculelor ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS) şi de la Banca Naţională a României (BNR).

Industria alimentară a rămas unul dintre puţinele sectoare care mai pot pune produse cu nume româneşti pe rafturile din străinătate, în condiţiile în care deja străinii au ajuns să îşi pună amprenta pe aproape 70% din exporturile României.

„Industria alimentară este unul dintre singurele sectoare din industria prelucrătoare în care companiile din România îşi pot creşte vânzările şi în alte ţări. Brandurile româneşti de alimente trebuie să fie foarte bine marketate în străinătate pentru că sunt şansa României la export. În rest, exportul este al străinilor“, spune Cezar Mereuţă, cercetător asociat al Centrului de Macromodelare Econo­mică al Academiei Ro­mâne. Comparativ, în totalul exporturilor reali­zate de România, care s-au ridicat anul trecut la 52 miliarde de euro, doar 32% sunt produse româneşti, în timp ce restul sunt străine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO