Pandemia de Covid-19 a revoluţionat transportul urban, astfel că într-o perioadă în care mijloacele de transport în comun sunt considerate a fi periculoase din punctul de vedere al transmisiei bolii, iar maşina, deşi sigură, este de multe ori neprietenoasă cu mediul, bicicleta a căpătat noi valenţe şi a câştigat tot mai mulţi adepţi. Chiar şi în România şi chiar şi în Bucureştiul nu prea prietenos cu cei care pedalează spre muncă sau pentru relaxare, mersul pe două roţi e tot mai popular.
„Într-adevar răspândirea Covid-19 şi-a pus accentul pe mai toate ramurile economiei, inclusiv transportul. Atât în timpul pandemiei, cât şi după, transportul în marile oraşe a fost redefinit. Se observă o creştere accentuată a vânzărilor de biciclete şi trotinete“, spune Rareş Vâsc, fondatorul DiveraHub, o companie locală care realizează vehicule pe două roţi din bambus.
„Deşi există un trend ascendent şi în cerinţa de biciclete electrice, trotinetele electrice au avut o creştere explozivă în România, probabil datorită preţurilor lor accesibile şi preferinţei unor consumatori pentru tot ce-i automat şi nu necesită efort fizic prea mult“, adaugă el.
Indiferent de alegere, consumatorii încep să se îndepărteze din ce în ce mai mult de vehicule auto sau transport în comun şi se orientează către biciclete şi trotinete, în special pe perioada verii, explică antreprenorul.