Reţeaua de magazine Simos din Suceava, unul dintre cei mai puternici jucători independenţi din comerţul alimentar local, şi-a majorat afacerile cu 17,5% anul trecut, la 60,8 mil. lei.
„Nu am închiriat spaţiile către retailerii internaţionali cu toate că am fost curtaţi deoarece suntem un brand în zona noastră, iar cei 169 de angajaţi ar fi rămas, poate, pe drumuri“, spune Ovidiu Simos Demostenis, care deţine businessul împreună cu Aurica Simos, mama sa.
Ba mai mult, compania avea în plan pentru 2020 deschiderea unui nou magazin, al zecelea, însă pandemia a dat planurile antreprenorilor peste cap.
Sub brandul Simos sunt deschise atât magazine de 50 mp, dar şi de 750 de metri pătraţi, cât măsoară cel mai mare dintre ele. Astfel, dintre cele nouă unităţi şase sunt supermarketuri, iar trei funcţionează pe segmentul de proximitate. Magazinele sunt deschise în zona Moldovei, în special în judeţul Suceava. Astfel, cinci sunt în Fălticeni, oraşul-natal al afacerii, şi câte unul în localităţile Mălini, Bogdăneşti sau Broşteni din Suceava şi în comuna Borca din Neamţ.
„Pe lângă magazine facem şi distribuţie în trei judeţe - Suceava, Botoşani şi Neamţ, fiind distribuitori zonali ai unor firme cu renume ce activează în România“, spune Ovidiu Simos fără să ofere detalii. Compania deţine pe lângă cele nouă magazine şi trei depozite, un fast food cu specific grecesc, un magazin de haine, unul de menaj şi o cafenea „to go“.