ReÅ£eaua de farmacii Catena, cel mai mare jucător din retailul farma, a ajuns la afaceri de peste 4,7 mld. lei în 2020, un an marcat de panÂdemia de COVID-19.
Businessul a rămas astfel la nivelul din 2019, iar numărul de unităţi a depăşit 850 de farmacii, potrivit datelor oferite de companie.
„Vom continua planurile de exÂtinÂdere prin achiziÅ£ii ÅŸi în anul 2021, în zonele pe care încă nu le acoperim. De asemenea, vom investi în dezÂvolÂtarea profesională ÅŸi personală a echiÂpei, în tehnologizare, dar ÅŸi în moÂdernizare“, a spus Alina MarinesÂcu, director general al Catena.
Anul trecut, sub branÂdul Catena au mai intrat încă nouă unităţi, iar reÂÅ£eaÂua farmaceutică are peste 5.500 de angajaÅ£i. Pandemia de COVID-19 a schimbat comÂportaÂmenÂtul paÂcienÅ£ilor, care, din teaÂma de inÂfecÂtaÂre, au amânat sau anulat vizita la meÂdic pentru evaÂluarea stării de săÂnătate.
Acest lucru a pus presiune ÅŸi pe vânzările din farmacii, în conÂtextul unui număr mai mic de reÅ£ete eliberate de medici.
Brandul Catena a apărut în 1998, după ce antrepreÂnoaÂrea Anca Vlad a cumpărat o reÂÅ£ea de 30 de farmacii din PiteÅŸti, judeÅ£ul ArgeÅŸ, care deÅ£inea ÅŸi un depozit. Antreprenoarea a consolidat permanent afacerea prin deschideri ÅŸi achiziÅ£ii ÅŸi a transformat reÅ£eaua regională în una la nivel naÅ£ional.