Grupul Avis 3000 din judeţul Hunedoara, pus pe picioare în urmă cu aproape două decenii de familia State, un complex avicol integrat care produce carne de pui şi ouă, a ajuns la propria reţea de distribuţie formată din 28 de magazine de proximitate, situate în judeţele Hunedoara şi Alba, iar unele au fost deschise în pandemie, în 2020.
„Suntem prezenţi într-o singură reţea de comerţ modern. În Hunedoara şi Alba avem lanţul nostru de magazine «Produs în Hunedoara» şi, pe lângă produsele proprii, comercializăm şi alte produse alimentare din judeţ. A fost foarte greu să penetrăm piaţa şi să ne obişnuim clienţii să consume produse locale, dar, acum, consumul creşte de la o zi a alta“, a spus Corina Oprişiu, director executiv al Avis 3000, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Microsoft.
„Avem 28 de magazine proprii, am mai deschis şi în pandemie unul, dar ne lovim de chirii mari şi de multă birocraţie, însă cu efort reuşim“, a mai spus ea.
Ea crede că în fiecare judeţ din ţară este nevoie de un comerciant cu capital autohton sau chiar doi, care să colecteze şi să vândă marfă de la mici producători sau întreprinzători din judeţ. „În urmă cu 5-6 ani, ponderea produselor locale ajungea la 5-6% din cifra de afaceri, iar acum este 40-45%.“