Companii

Angela Cretu, Avon: Un business "paperless" duce la simplificarea operatiunilor si la reducerea costurilor

Angela Cretu, Avon: Un business "paperless" duce la simplificarea operatiunilor si la reducerea costurilor

Angela Cretu, directorul general al Avon Romania: "Unul din avantajele vanzarii directe este vizibil la nivelul marjelor de castig"

08.10.2007, 02:06 205

Avon Romania, cea mai mare companie de vanzari directe de cosmetice pe piata locala, intentioneaza sa-i convinga pe toti cei 100.000 de reprezentanti de vanzari sa-si plaseze comenzile pe internet. In prezent, 90% din acestia folosesc sistemul online de comenzi.
"Un business 'paperless' ar duce la simplificarea operatiunilor si la reducerea costurilor", este de parere Angela Cretu, directorul general al Avon Romania, care mai spune ca multe din documentele companiei ar putea fi folosite in format electronic si nu pe hartie.
Compania are in prezent un tiraj situat intre 800.000 si un milion de exemplare pentru cataloagele sale de vanzari, care se distribuie la fiecare trei saptamani.
"Piata cosmeticelor din Romania este inca in formare, iar profilul consumatorilor femei, care acorda mare atentie ingrijirii corpului, reprezinta un avantaj fata de alte piete pe care activam in Europa", a afirmat Angela Cretu. Ea estimeaza o crestere a vanzarilor Avon Romania in acest an
intr-un ritm superior dezvoltarii pietei.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 126 mil. dolari, in crestere cu 13% fata de 2005. In acelasi interval, profitul net a crescut cu 15%, pana la 19 mil. dolari.
"Dezvoltarea retailului modern este, intr-adevar, o provocare, insa mizam in continuare pe personalizarea relatiei cu clientii pe care o vanzare directa o poate oferi", a declarat Angela Cretu.
"Unul din avantajele vanzarii directe este vizibil la nivelul marjelor de castig, datorita costurilor cu distributia mult mai reduse decat in cazul unor vanzari in retail", a mai declarat Cretu.
Companiile cu vanzari directe pre-cum Avon si Oriflame mizeaza foarte mult pe vanzarile in mediul rural, unde comertul este slab dezvoltat.
Anul trecut, mediul rural a generat 38% din vanzarile Avon, iar din punct de vedere al tipului de client, cosmeticele pentru femei ocupa primul loc, cu o pondere de 93%, restul fiind contributia produselor pentru barbati. In 2006, compania a investit 12 mil. dolari in constructia unui centru regional de distributie langa Bucuresti, in localitatea Chiajna, cu o suprafata de 11.500 mp. Aproximativ 70% din cele 7 milioane de produse ambalate zilnic in noul centru Avon sunt distribuite pe piata locala.
Avon are planificata o investitie de cateva sute de mii de euro intr-o noua linie de ambalare a produselor, care va fi instalata in centrul de distributie in urmatoarea perioada. In prezent, compania are 250 de angajati in centrul regional de distributie din Chiajna, care deserveste si Bulgaria, Moldova, Macedonia si Albania. Avon Romania, filiala locala a grupului american de cosmetice cu vanzare directa Avon, a ajuns anul trecut la o notorietate a brandului de 95% pe piata romaneasca, in crestere fata de 59% in 2000, potrivit datelor prezentate de companie. Avon Romania a realizat o dublare a investitiilor in publicitate, in ultimii trei ani, iar in 2006 valoarea acestora s-a ridicat la 3,7 mil. dolari. Un avans al vanzarilor peste ritmul de crestere al pietei ar aduce companiei majorarea cotei de piata, care este de 20% in prezent, conform unui studiu Euromonitor citat de Angela Cretu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO