Companii

Andrei Voica, Avison Young: Spaţiile de birouri se transformă şi munca flexibilă schimbă piaţa

Andrei Voica, Avison Young: Spaţiile de birouri se...

Autor: Bogdan Alecu

28.12.2021, 12:00 360

Spaţiile de birouri sunt calculate pentru a oferi o supafaţă mai mare fiecărui angajat şi companiile se adaptează la un stil de muncă hibrid, unde numărul zilelor lucrate de acasă sau de la birou poate varia.

Modul în care funcţionează companiile şi în care angajaţii lucrează s-a schimbat în ultimii doi ani şi va continua să se transforme pe măsură ce acesta va deveni mai flexibil. „Un trend extrem de pozitiv pe care îl vedem în cazul clienţilor noştri este dedensificarea spaţiilor de birou, mai exact creşterea suprafeţei utile de birou dedicate fiecărui angajat şi crearea de spaţii suplimentare de întâlnire, socializare şi recharge/breakout. Nu există o reţetă de succes care să se potrivească oricărei organizaţii şi din acest motiv explorăm şi livrăm soluţii „tailor-made” de optimizare a spaţiului de birou şi regândirea strategică a modului în care funcţionează fiecare organizaţie, în strânsă corelare cu deciziile de real-estate (mutare sau renegociere). În viitor, marii câştigători vor fi acele companii care vor adapta şi regândi strategic modul în care funcţionează organizaţia, vor investi în experienţa angajaţilor la locul de muncă şi îi vor convinge pe aceştia să revină“, a spus Andrei Voica, head of workplace advisory and project management, în cadrul companiei de consultanţă Avison Young România.

Experienţa ultimilor 2 ani (2020-2021) a avut un impact semnificativ în piaţa birourilor şi, inevitabil, în stilul de lucru al angajaţilor.

„Din motive evidente, majoritatea celor care anterior lucrau preponderent de la birou a trebuit să lucreze exclusiv de acasă, ceea ce a condus şi la un val de incertitudine şi amânare a deciziilor de real-estate, cu efecte imediate asupra pieţei de office în general (property management, închiriere, proiectare şi amenajare a spaţiilor de birou). În concluzie, trăim un moment de transformare extraordinară în sectorul de office, acum când organizaţiile au nevoie de consultanţă specializată şi o abordare inovativă pentru a răspunde întrebărilor legate de strategia de revenire şi reamenajare a spaţiilor de birou, în strânsă corelare cu deciziile de real-estate - renegociere, relocare, consolidare“, a explicat consultantul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO