Românii au cumpărat ceai în valoare de aproape 95 mil. lei (23,7 mil. lei) în 2018, în creştere cu 12% faţă de anul anterior, iar anul acesta consumul de ceai va depăşi pragul de 100 mil. lei, potrivit estimărilor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor International.
Producţia locală este bine reprezentată în topul primilor cinci jucători după cota de piaţă, în clasament existând trei nume româneşti, atât la nivelul brandurilor, cât şi în ceea ce priveşte companiile din piaţă.
„Creşterea numărului de produse, arome, dar şi accesibilitatea ceaiurilor în magazine vor duce la creşterea atenţiei consumatorilor spre consumul de ceai, pe fondul unui trend de a trăi mai sănătos. Schimbările de percepţie, după ce românii încep să nu mai vadă ceaiul doar ca pe un produs care tratează răcelile, vor avea un impact pozitiv în creşterea vânzărilor la segmentul de ceaiuri”, potrivit specialiştilor de la Euromonitor.