Companii

Analiză ZF. Ultimii mohicani din comerţul alimentar: Zece dintre cele mai puternice reţele româneşti adună 200 de magazine şi afaceri cumulate de 1,3 mld. lei

Analiză ZF. Ultimii mohicani din comerţul alimentar:...

Autor: Cristina Roşca

25.07.2020, 00:03 2735

♦ Companiile locale şi-au împărţit harta ţării, cele mai multe dezvoltându-şi reţelele în jurul oraşelor mamă ♦ Numărul reţelelor de magazine alimentare creionate de antreprenori locali scade an de an dat fiind că retailerii internaţionali sunt puşi pe achiziţii încă de acum aproape un deceniu ♦ În total în România sunt circa 60.000-70.000 de magazine tradiţionale, fie ele chioşcuri, alimentare sau alte formate, iar ca vânzări acoperă mai puţin de 40% din toată piaţa de 20-22 mld. euro ♦ Cele puţin peste 3.000 de magazine moderne – supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate sau cash&carry – mănâncă mai bine de 60% din banii pe care românii îi cheltuie pe mâncare, băutură, bunuri de îngrijire personală sau a locuinţei.

Zece dintre cele mai puternice reţele locale adună mai puţin de 200 de magazine alimentare şi afaceri cumulate de circa 1,3 mld. lei. Spre comparaţie, Cora, cel mai mic jucător din comerţul modern, ce numără o reţea de doar 11 magazine, are afaceri anuale de peste 1,7 mld. lei.

Această comparaţie arată forţa pe care au căpătat-o în decurs de două decenii retailerii internaţionali care s-au extins constant şi care au reuşit cu unele formate să acopere uniform ţara, chiar şi oraşele mici şi medii care fuseseră până nu de mult tărâmul de luptă al companiilor româneşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO