Companii

ANALIZĂ ZF. Primele zece companii din industria farma au făcut peste 13.000 de sponsorizări în 2020. Din 2014 companiile farmaceutice trebuie să publice pe site-ul Agenţiei Medicamentului sponsorizările oferite medicilor, asociaţiilor sau spitalelor, ca o măsură de transparentizare a industriei

ANALIZĂ ZF. Primele zece companii din industria farma au...

Autor: Georgiana Mihalache

08.12.2021, 19:00 271

Cei mai mari zece jucători din industria farma – producători locali sau reprezentanţe ale giganţilor internaţionali – au realizat în 2020 peste 13.700 de sponsorizări către medici, asociaţii, companii şi clinici medicale, dar şi spitale de stat, potrivit datelor încărcate pe site-ul Agenţiei Naţionale a Medicamentului (ANM).

În formatul în care ANM publică informaţiile, nu se pot realiza clasamente ale companiilor care au investit cel mai mult în 2020 pentru sponsorizări. Astfel, ZF a folosit datele Cegedim privind topul celor mai mari companii farmaceutice după cifra de afaceri din ultimul an şi a căutat pe site-ul ANM date privind sponsorizările realizate de aceste firme. Pentru exemplificarea sponsorizărilor, am ales doar datele care fac referire la medici. Pe site-ul ANM mai sunt însă şi informaţii privind donaţii pentru spitale, mai ales în contextul în care anul 2020 a fost unul dificil pentru domeniul medical, odată cu izbucnirea pandemiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO