♦ Pe piaţa de discount din România activează Lidl, Penny şi Supeco (un format al Carrefour) ♦ Primii doi jucători domină piaţa însă, cu aproape 300 de magazine fiecare ♦ Toţi cei trei actori au însă planuri ambiţioase de creştere.
Magazinele de tip discount, cunoscute pentru politica preţurilor mici, au avut în 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, cea mai bună evoluţie din istoria lor în România. Într-o perioadă în care libertatea de mişcare a fost limitată, iar comportamentul de consum a fost prudent, au câştigat teren magazinele cu preţuri mici şi amplasate în relativa proximitate a oamenilor. Un alt avantaj îl reprezintă faptul că aceşti retaileri au acoperit relativ uniform piaţa, fiind prezenţi atât în marile oraşe cu putere de cumpărare pe măsură, cât şi în urbele mai mici sau mai sărace.
„Cea mai mare rată de creştere (în 2020 – n.red.) aparţine celor peste 565 de magazine de tip hard discount - Lidl şi Penny -, care însă vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie“, spun analiştii companiei de cercetare Nielsen.