♦ Pe piaţa locală există mai multe branduri hoteliere internaţionale, însă numărul acestora este foarte mic comparativ cu alte state europene. România are doar 3% dintre hoteluri afiliate unui brand internaţional.
Pe piaţa locală de turism, doar 25% dintre hoteluri au potenţialul de a fi afiliate unui brand hotelier internaţional, având în vedere că acestea sunt hotelurile care au mai mult de 70 de camere, limita la care un grup hotelier internaţional acceptă afilierea unui hotel.
Există însă şi excepţii unde grupurile internaţionale acceptă şi afilierea unui hotel de 60 de camere.
În România există 1.600 de unităţi de cazare de tip hotel şi apart-hoteluri, conform datelor Institutului Naţional de Statistică. Însă, dintre acestea doar 3% sunt afiliate unui brand internaţional, conform unei analize facute de ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică şi Ministerului Economiei. Multe dintre aceste unităţi de cazare se află în marile oraşe, iar Bucureştiul beneficiază atât de cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră, cât şi de cele mai multe hoteluri la standarde internaţionale. Printre cele mai cunoscute branduri internaţionale care se află pe plan local se numără Ramada, Ibis, Mercure, Hilton, JW Marriott, Pullman, Radisson, Golden Tulip.