Companii

ANALIZĂ ZF. Câte hoteluri locale pot fi afiliate unui brand internaţional? România are 1.600 de hoteluri, însă doar un sfert au potenţialul de a purta numele unui lanţ internaţional

Cel mai des întâlnit tip de management al hotelurilor pe piaţa locală este operarea independentă, făcută de proprietarii hotelurilor.

Cel mai des întâlnit tip de management al hotelurilor pe piaţa locală este operarea independentă, făcută de proprietarii hotelurilor.

Autor: Miruna Diaconu

15.12.2021, 16:15 102

Pe piaţa locală există mai multe branduri hoteliere internaţionale, însă numărul acestora este foarte mic comparativ cu alte state europene. România are doar 3% dintre hoteluri afiliate unui brand internaţional.

Pe piaţa locală de turism, doar 25% dintre hoteluri au potenţialul de a fi afiliate unui brand hotelier internaţional, având în vedere că acestea sunt hotelurile care au mai mult de 70 de camere, limita la care un grup hotelier internaţional acceptă afilierea unui hotel.

Există însă şi excepţii unde grupurile internaţionale acceptă şi afilierea unui hotel de 60 de camere.

În România există 1.600 de unităţi de cazare de tip hotel şi apart-hoteluri, conform datelor Insti­tutului Naţional de Statistică. Însă, dintre acestea doar 3% sunt afiliate unui brand internaţional, conform unei analize facute de ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică şi Ministerului Economiei. Multe dintre aceste unităţi de cazare se află în marile oraşe, iar Bucureştiul beneficiază atât de cea mai dezvoltată infrastructură hote­lieră, cât şi de cele mai multe hoteluri la standarde internaţionale. Printre cele mai cunoscute branduri internaţionale care se află pe plan local se numără Ramada, Ibis, Mercure, Hilton, JW Marriott, Pullman, Radisson, Golden Tulip.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO