Companii

ANALIZĂ. Afaceri dulci şi aromate chiar şi în pandemie: veniturile celor mai mari 15 jucători de pe piaţa dulciurilor, cafelei şi snackurilor au crescut cu 6,2% în 200

ANALIZĂ. Afaceri dulci şi aromate chiar şi în...

Autor: Florentina Niţu

30.08.2021, 17:00 365

Cifra de afaceri a celor mai mari 15 ju­că­tori de pe piaţa dulciurilor, cafelei şi snac­kurilor a fost de 6,4 miliarde de lei în 2020, în creştere cu 6,2% faţă de anul pre­ce­dent, dar numărul de anga­jaţi a scăzut cu 3%, potrivit calculelor făcu­te de ZF pe baza date­lor furnizate de com­pa­nii pen­tru catalogul anual Cei mai mari jucă­tori din economie, dar şi pe baza da­te­lor publice de pe site-ul Minis­ter­ului de Finanţe.

Pe piaţa dul­ciurilor, cafe­lei şi snackuri­lor au fost în 2020 un nu­măr de 19.180 care au cod CAEN de producţie. Liderii pie­ţei, însă, Nestle România şi Ferrero România au cod CAEN de comerţ cu ridi­ca­ta al pro­duselor ali­men­tare, ei neavând producţie internă.

Majoritatea companiilor din topul ce­lor mai mari jucători de pe piaţa dul­ciu­rilor, cafelei şi snackurilor au crescut în 2020, chiar dacă mai lent şi au fost mai puţin pro­fitabile, ori s-au menţinut la nivelul din anul precedent. Excepţie fac companiile Inter­snack România, care a avut un avans de 14% faţă de anul anterior şi a trecut de ju­mătate de milion de euro, urcând astfel o po­ziţie în clasament, cât şi Agrana Ro­mânia, care a crescut cu 27% şi, de ase­menea, a urcat o poziţie în clasament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO