Cifra de afaceri a celor mai mari 15 jucători de pe piaţa dulciurilor, cafelei şi snackurilor a fost de 6,4 miliarde de lei în 2020, în creştere cu 6,2% faţă de anul precedent, dar numărul de angajaţi a scăzut cu 3%, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor furnizate de companii pentru catalogul anual Cei mai mari jucători din economie, dar şi pe baza datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Pe piaţa dulciurilor, cafelei şi snackurilor au fost în 2020 un număr de 19.180 care au cod CAEN de producţie. Liderii pieţei, însă, Nestle România şi Ferrero România au cod CAEN de comerţ cu ridicata al produselor alimentare, ei neavând producţie internă.
Majoritatea companiilor din topul celor mai mari jucători de pe piaţa dulciurilor, cafelei şi snackurilor au crescut în 2020, chiar dacă mai lent şi au fost mai puţin profitabile, ori s-au menţinut la nivelul din anul precedent. Excepţie fac companiile Intersnack România, care a avut un avans de 14% faţă de anul anterior şi a trecut de jumătate de milion de euro, urcând astfel o poziţie în clasament, cât şi Agrana România, care a crescut cu 27% şi, de asemenea, a urcat o poziţie în clasament.