Companii

Ana Gavrilă, HTSS: Digitalizarea ar eficientiza procesele la nivelul spitalelor de stat, dar lucrul acesta presupune legislaţie potrivită şi susţinere din partea ministerului

ZF Health&Pharma Summit’21

Ana Gavrilă, HTSS: Digitalizarea ar eficientiza...

Autor: Cristina Bellu

28.09.2021, 14:47 186

Ana Gavrilă, product manager în cadrul companiei locale High-Tech Systems & Software (HTSS), specializată în furnizarea de soluţii software de business, consideră că digitalizarea spitalelor înseamnă un proces eficient şi mai puţin costisitor, dar lucrul acesta, în cazul unităţilor de stat presupune legislaţie potrivită şi susţinere din partea ministerului.

“Implementarea digitalizării în spitale înseamnă mai puţin timp de aşteptare, un triaj care se poate face instant, să nu se mai ajungă la urgenţe pentru lucruri care poate că nu sunt foarte urgente, adică un proces eficient şi mai puţin costisitor, dar lucrul acesta, în cazul spitalelor de stat presupune legislaţie potrivită şi susţinere din partea statului”, a spus Ana Gavrilă la ZF Health&Pharma Summit’21.

Alte declaraţii:

Achiziţiile la nivelul spitalelor de stat nu se fac cu aceeaşi uşurinţă cu care se fac în privat. La spitalele de stat ai nevoie de tehnologie, avem nevoie de calculatoare, de reţea, avem nevoie de foarte multe lucruri, iar în spitalele de stat sectorul de susţinere, IT, nu este atât de puternic. Este o situaţie asemănătoare cu sistemul de decontare al statului. Dacă am începe să-l rezolvăm pe acesta poate că lucrurile ar merge în cascadă până la ultimul nivel.

Grija pe care o avem pentru starea noastră de bine ar trebui să o fluidizăm şi să o facilităm prin digitalizare şi tehnologie. Tehnologia este să aducă oamenii împreună, nu să-i înlocuiască.

Dezvoltăm soluţii prin care facilităm accesul pacienţilor şi relaţia dintre pacienţi, farmacişti şi medici.

În ultimii ani am văzut paşi din partea instituţiilor statului în acest sens, dar mai este cale lungă.  În foarte multe ţări din Europa, pacientul cronic poate să primească prescripţia la uşă. Întregul lanţ medic- farmacist -pacient lucrează în beneficiul pacientului.

Important este să nu lăsăm digitalizarea şi tehnologia doar la accesul marilor corporaţii sau producători, ci să o ducem până la nevoia pacientului. Lucrul acesta se face prin educaţie, prin susţinere şi programe naţionale.

Trebuie să înţelegem că o teleconsultaţie este mult mai bună faţă de automedicaţia pe care mulţi români o practică acasa. Efortul nostru se concentrează în această zonă. De peste 10 ani dezvoltăm soluţii pentru spitale, clinici, farmacii, depozite, iar acum facem un pas înainte şi mergem din ce în ce mai mult către pacienţi şi asigurarea relaţiei de la producător până la pacient.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO