Companii

Amway renunta la o parte din produsele de curatenie in favoarea cosmeticelor

20.11.2007, 16:01 85

Amway Romania Marketing, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe, se va concentra incepand de anul viitor pe produsele cosmetice si pe segmentul suplimentelor nutritive, in detrimentul produselor de ingrijire a locuintei, care au constituit baza de plecare a companiei pe piata locala in urma cu zece ani.
"In 2008 vom mai lansa cateva marci puternice care vor ridica vanzarile Amway cu 15%. In functie de cum vor fi percepute produsele, de cum vor evolua vanzarile, vom mai scadea ponderea segmentului de ingrijire a locuintei sau a altor game auxiliare", a declarat George Popescu, branch manager al Amway Romania.
La inceputul acestui an, compania a mai adus pe piata locala o gama de produse anti-aging, Time Defiance, care concureaza cu marci precum Lanc(tm)me, Estee Lauder si Clinique.
In prezent, Amway comercializeaza la nivel local, in sistem multi-level-marketing, peste 700 de produse pe diverse segmente. Ponderea cea mai mare, de peste 50%, o detine segmentul cosmeticelor. Suplimentele alimentare reprezinta 30% din produsele aduse pe piata din Romania, restul fiind reprezentat de produse pentru ingrijirea locuintei.
"Chiar daca nu vor mai fi alte schimbari masive, vom creste volumul de suplimente alimentare cel putin cu cateva procente. In fiecare an am adus cateva produse cu care am influentat pozitiv vanzarile. Acum ne axam in special pe gama de frumusete si sanatate", explica branch managerul Amway.
Amway Romania Marketing a inregistrat, in primele noua luni ale acestui an, o cifra de afaceri de aproape 29 mil. euro (100 mil. lei), cu aproximativ 12% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. De asemenea, compania a avut in acest interval peste 30 de mii de comenzi lunar si aproape 3,4 milioane de produse vandute, valoarea medie a unei comenzi ridicandu-se la 100 de euro, potrivit datelor companiei. "Pentru intreg anul vizam o cifra de afaceri mai mare cu 17,5% decat cea de anul trecut, de pana la 36 mil. euro (125 mil. lei). Vanzarile directe au luat o amploare deosebita, oamenii fiind mai deschisi la acest tip de afacere", spune Popescu. Cifra de afaceri aferenta anului trecut s-a ridicat la 30 mil. euro.
Ca volume ale vanzarilor, filiala locala Amway, deschisa acum 10 ani, se situeaza intre primele 10 tari din Europa, fiind intrecuta insa de Rusia si Cehia, tari in care produsele Amway au fost lansate in urma cu doi ani. In momentul de fata, vanzarile prin intermediul internetului detin o pondere de 70% din cifra de afaceri a companiei, in conditiile in care in 2001 acopereau doar 15% din vanzari. " Nu vrem sa crestem ponderea vanzarilor online, deoarece avem magazinul propriu deschis langa depozit, care contribuie cu 20% la totalul vanzarilor, iar restul de 10% sunt comenzile distribuitorilor mari, care depasesc 5.000 de lei, iar legislatia nu permite transferul prin intermediul internetului", spune Popescu.
Cele mai multe comenzi sunt acoperite de Capitala, dar si orase ca Iasi, Cluj sau Constanta contribuie semnificativ la vanzarile Amway.
Pe piata vanzarilor directe, Amway, care apartine gigantului Alticor, activeaza alaturi de Avon, Oriflame, Zepter si Forever Living Products, insa portofoliul de produse situeaza compania in competitie si cu Procter & Gamble, Henkel, Unilever, Beiersdorf sau Colgate-Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO