Companii

Americanii de la Google deţin apoape jumătate din piaţa de publicitate online din România, unde au obţinut venituri de 23 milioane euro anul trecut

Autor: Luiza Chiroiu

03.06.2015, 13:59 255

Companiile diin România au cheltuit anul trecut 51 de milioane de euro pentru publicitatea online, iar din acestea gigantul Google a încasat nu mai puţin de 23 de milioane de euro. Compania care deţine cel mai popular motor de căutare din lume domină astfel piaţa locală de publicitate online, cu o cotă de 45%.

Google este urmat în top de publisherii locali, cu o cotă de 43% din piaţă, şi venituri de aproape 22 de milioane de euro anul trecut, potrivit raportului Media Fact Book 2015.

Alexandra Olteanu, managing partner la agenţia Initiative, spune că acest sector de piaţă s-a stabilizat anul trecut, după ce în 2013 a scăzut la 20 milioane de euro.

Facebook a crescut anul trecut în România şi a avut în 2014 o cotă de 7%, urmat de Yahoo, cu o cotă de 4%.

Platforme digitale prin care se vinde spaţiu de publicitate pe site-uri printr-un mecanism de licitare în timp real - real time bidding (RTB) reprezintă încă o piaţă mică în România, având o cotă de 1%. Prin aceste platforme, se automatizează vânzarea spaţiilor de publicitate online între publisheri şi agenţii sau clienţi mici şi mijlocii de publicitate.

Piaţa de publicitate online a crescut cu 10% anul trecut faţă de 2013, la 51 de milioane de euro, iar estimările indică un avans similar, de 10%, şi pentru anul viitor, la 56 de milioane de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO