Companii

Ambient Sibiu merge spre afaceri de 245 mil. euro si tinteste toate orasele cu peste 50.000 de locuitori

Ioan Ciolan, directorul general al Ambient

Ioan Ciolan, directorul general al Ambient: Pentru 2008, estimam o cifra de afaceri de aproximativ 880 de milioane de lei, in crestere fata de anul precedent datorita maturizarii pietei, finalizarii implementarii sistemului informatic SAP si dezvoltarii teritoriale a companiei prin intrarea pe piete noi.

18.09.2008, 13:35 89

Ambient, care este curtata de mai multi investitori straini, a deschis anul acesta doua depozite logistice la Timisoara si Brasov, urmand sa deschida un centru comercial la Ramnicu Valcea.

"Anul acesta am investit circa 5,5 milioane de euro in extinderea retelei de depozite si centre comerciale si vrem ca pana la sfarsitul anului sa deschidem inca doua depozite la Craiova si Pitesti", a declarat Ioan Ciolan, directorul general al Ambient.

Compania a investit pana in prezent circa 75 de milioane de euro in dezvoltarea afacerii, investitiile fiind finantate atat din credite, cat si din fonduri proprii.

"Valoarea creditelor de investitii luate de Ambient se ridica la aproximativ 45 de milioane de euro", afirma reprezentantii Ambient, care nu ofera nicio informatie legata de o posibila vanzare a companiei.

Distribuitorul de materiale de constructii detine 14 centre comerciale (Sibiu, Cluj Napoca, Targu-Mures, Baia Mare, Bistrita, Alba-Iulia, Medias, Deva, Gheorgheni, Sighisoara, Nasaud, Lugoj, Blaj, Borsa), 9 magazine (Sibiu - 3 unitati, Cisnadie, Dumbraveni, Arad, Ramnicu-Valcea, Satu Mare si Tarnaveni) si 4 depozite logistice (Sibiu, Bucuresti, Brasov si Timisoara).

Toata reteaua Ambient are o suprafata de expunere a centrelor comerciale de 105.000 de metri patrati in interior si de 65.000 de metri patrati in exterior, fara a include suprafetele logistice.

Ioan Ciolan a declarat recent pentru ZF ca ar putea atrage in urmatorii ani circa 300 de milioane de euro de la banci pentru finantarea procesului de extindere a retelei de magazine.

Insa fondurile ar putea proveni si dintr-o eventuala atragere a unui partener strain. Potrivit unor informatii din piata, neconfirmate de reprezentantii Ambient, compania se afla in negocieri destul de avansate cu fondul de private equity EQT pentru vanzarea unui pachet important de actiuni.

Grupul Ambient s-a format prin fuziunea a 14 companii la inceputul acestui an, transformandu-se din SRL intr-un SA.

In urma fuziunii s-a schimbat si actionariatul, astfel incat Ioan Ciolan detine o participatie de circa 75%, restul participatiilor fiind detinute de Gheorghe Calburean - 12%, Dan Olteanu - 5%, Lucian Bezerita - 5% si Zsolt Berecki - 2%.

Compania a realizat in 2007, in urma fuziunii, o cifra de afaceri de 714 milioane de lei (214 mil. euro). "Pentru 2008, esti-mam o cifra de afaceri de aproximativ 880 de milioane de lei (245 mil. euro), in crestere fata de anul precedent datorita maturizarii pietei, finalizarii implementarii sistemului informatic SAP si dezvoltarii teritoriale a companiei prin intrarea pe piete noi", afirma Ciolan.

De altfel, compania a inregistrat in primele opt luni ale anului o crestere de 30% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Cea mai mare pondere in vanzarile companiei o ocupa materialele de constructii (structuri) cu aproximativ 40%, urmate de finisaje, cu o pondere de 35%, de instalatii cu circa 15% si mobila, decoratiuni si flori cu 10%

"Cea mai mare crestere in vanzari o inregistreaza structurile: aproximativ 35%, aproape dublu fata de cresterea din 2007", spun reprezentantii companiei.

Ambient comercializeaza o gama larga de materiale de constructii si structuri (zidarie, laminate, pal), finisaje (vopsele, adezivi, parchet, usi, ceramica, sanitare), instalatii (electrice, apa, gaz), precum si mobila, decoratiuni, flori, gradinarit si electrocasnice.

Principalii competitori ai retelei sunt retelele de bricolaj straine precum Praktiker, Bricostore, bauMax, Hornbach sau Mr. Bricolaj, dar si compania locala Dedeman.

In plus, printre concurenti se numara si retele de magazine specializate precum Mobexpert (mobila), Romstal (instalatii) sau Delta Distribution (placi ceramice).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO