Companii

Altex: Rebranding de cateva sute de mii de euro

06.06.2006, 00:00 77

Altex, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice si produse multimedia din Romania, a anuntat schimbarea identitatii in cadrul unui proces de rebranding inceput de mai bine de un an.

Dezvoltarea conceptului care a stat la baza procesului de rebranding a costat "cateva sute de mii de euro", spun oficialii Altex. Dar implementarea noului brand in cele peste 100 de magazine Altex, campaniile de publicitate si activitatile de BTL (cum ar fi asocierea cu lansarea albumului "Fericire in rate" al formatiei Vama Veche) fac obiectul altor bugete, de ordinul milioanelor.

"Din punctul nostru de vedere, noua identitate Altex nu creeaza valori noi (de brand, n.r.), dar subliniaza unele elemente care au fost dintotdeauna prezente la Altex Megastore", au declarat pentru ZF oficiali ai Landor, compania specializata in servicii de branding care a lucrat pentru Altex la acest proiect (dar si pentru Credex). In Romania, Landor spune ca lucreaza de mai bine de patru ani pentru Kraft Foods Romania, ca proiect notabil fiind redesenarea brandului Poiana.

Noul logo - care combina aceleasi culori - este mai orientat catre tehnologie in comparatie cu vechiul logo, despre care oficialii Altex spun ca ducea cu gandul la produsele albe (electrocasnice). Iar "Cel mai mic pret din Romania" va fi unicul slogan asociat marcii, a declarat Ruxandra Voda, director de marketing la Altex. Voda a mai spus ca trecerea la noua identitate a durat atat intrucat compania a preferat sa implementeze mai intai filozofia de brand, "abia apoi sa o comunicam".

"Acest rebranding nu este un simplu exercitiu de grafica", comenteaza reprezentantul Altex, subliniind ca acest proces implica si "o verificare permanenta a ofertelor din piata, astfel incat promisiunea brandului - aceea de a oferi cel mai mic pret - sa fie reala".

Altex a avut o cifra de afaceri de 275 milioane de euro in 2005, din care vanzarile de produse IT&C au reprezentat circa 30%. Comunicarea vizuala a marcii trebuia asadar sa treaca la un nou nivel, mai orientata catre tehnologie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO