Companii

Aliz Kosza, Fabryo: Dupa primele patru luni, mizam pe un plus de 10%

Aliz Kosza, CEO-ul Fabryo, tinteste anul acesta o cota de piata de 24% pe segmentul retail de vopsele

Aliz Kosza, CEO-ul Fabryo, tinteste anul acesta o cota de piata de 24% pe segmentul retail de vopsele

30.05.2010, 23:34 82

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut defondul de investitii Oresa Ventures, si-a modificat previziunileprivind cifra de afaceri din 2010, de la stagnare la o crestere de10%, pana la 165 mil. lei, dupa ce in primele patru luni vanzarileau scazut "nesemnificativ". Chiar daca sectorul constructiilor acontinuat sa scada puternic in prima parte a anului, reprezentantiiFabryo sustin ca prin investitiile in promovare reducereavanzarilor a fost foarte mica.

"Avand in vedere ca in primele patru luni vanzarile noastre s-audiminuat nesemnificativ fata de aceeasi perioada a anului trecut,ne-am revizuit estimarile pentru anul acesta. Daca la sfarsitulanului trecut cand am stabilit bugetul mizam pe o stagnare abusinessului, acum preconizam o majorare de 10%, bazata si pelansarile de produse si campaniile promotionale pe care le lansam",afirma Aliz Kosza, CEO al Fabryo Corporation.

Ea sustine ca primul trimestru nu a fost mai bun ca anul trecutpentru ca au fost doua luni de iarna severa, iar Pastele a venitmai devreme, si ca abia la sfarsitul lunii iunie va putea sa tragaprimele concluzii in ceea ce priveste evolutia consumului la nivelde piata.

Cresterea bugetata de Fabryo pentru anul acesta este bazata pemajorarea vanzarilor de vopsele color-mix (compania detine inprezent 600 de masini de colorat pentru vopsele), ale sistemuluiantimucegai Savana cu Teflon si ale vopselelor Innenweiss (brandulmai ieftin al companiei) care sunt vandute incepand de anul acestaalaturi de coloranti manuali.

"In plus, vom deschide inca opt showroomuri, fata de cele 23 pecare le avem in prezent", afirma Kosza.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 150mil. lei, in scadere cu 7%, in timp ce profitul net a ajuns la 5,7mil. lei, fata de pierderea de un milion de lei inregistrata in2008.

"Pierderea din 2008 a fost cauzata de deprecierea puternica aleului fata de anul precedent. Datoriile totale ale companiei seridicau la sfarsitul lui 2007 la 15 milioane de euro, majoritateafiind credite pentru investitiile realizate, iar valoarea acestoraa ramas neschimbata la sarsitul anului 2008, insa deprecierealeului a condus la pierderi financiare de un milion de lei",explica reprezentantii Fabryo. Kosza sustine insa ca marjaprofitului operational (EBITDA) a fost in ultimii patru ani peste15%.

Piata va continua sa scada

Piata de lacuri si vopsele decorative, pe care activeazacompania Fabryo, a ajuns anul trecut la o valoare de circa 160-170mil. euro, la pret de producator, in scadere cu circa 25% fata deanul anterior si anul acesta tendinta va fi in continuare dediminuare.

Kosza considera ca si in acest context businessul Fabryo arputea sa creasca, prin castigarea de cota de piata, dupa ce ainvestit masiv in promovare.

"Consumul, chiar daca scade, nu se opreste si atunci de ce sa nuavem noi cea mai mare felie din piata. Investim anual circa 1-1,5milioane de euro in promovare, dar au cuprins si achizitiile demasini de colorat."

Chiar daca businessul Fabryo a scazut in 2009 cu 7%, vanzarilede vopsele decorative au crescut cu 4%.

O cota de piata in crestere

"Scaderea a fost determinata de reducerea vanzarilor demateriale pentru termosistem, care au insa o pondere foarte mica intotalul vanzarilor, core-businnesul companiei fiind vanzarile delacuri si vopsele decorative", sustine Kosza. Cota de piata acompaniei pe segmentul retail a ajuns anul trecut la 20,3%,potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, fata de 14,7%cu un an in urma. Pentru anul acesta compania tinteste o cota depiata de 24%.

"Anul trecut au crescut lucrarile de reparatii si renovari, inconditiile in care sectorul de constructii noi a scazut. Noi neadresam unui segment care face achizitii repetate, dar mici, deaceea promovarea noastra se indreapta acum catre clientul final",explica Kosza.

Fabryo a fost preluat prin achizitii succesive de catre fondulde investitii Oresa Ventures, ultima tranzactie fiind derulata lasfarsitul anului 2008, cand suedezii au preluat o participatie de15% de la Daniel Guzu, fondatorul companiei.

Compania a finalizat in 2007 o fabrica in localitateaPopesti-Leordeni, in care investitiile totale au ajuns deja la 20mil. euro, dupa ce initial investitia s-a ridicat la 15 mil.euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO