Companii

Alianta de 250 milioane de dolari in media europeana

25.05.2000, 00:00 20



Cinci mari televiziuni din Germania, Italia, Spania, Franta, si respectiv Marea Britanie au format o alianta multimedia avand un capital de pornire de 250 milioane euro, fiecare venind cu un capital de 50 milioane euro. Cele cinci televiziuni: Kirch, Mediaset, Telecinco, TF1 si Carlton acopera peste 80 % din populatia continentului.

Mediaset si TF1 sunt cele mai importante companii de televiziune din tarile lor, detinand 42 % si respectiv 35 % din audienta, Telecinco detine 20,4 % iar Kirch reprezinta a doua televiziune privata ca marime din Germania. Carlton este cea mai mare televiziune comerciala fara plata din Marea Britanie, una din companiile sale fiind Ondigital, a doua ca pozitie intre televiziunile comerciale cu plata.

Carlton a achizitionat de curand pentru suma de 11,6 milioane de dolari, 10% din actiunile WWW.COM, postul american de radio de pe Internet. Postul a inregistrat in ultimul an un succes important in Statele Unite, realizand aproape 100 de milioane de accesari a paginilor sale de web pe luna.

Analistii economici europeni apreciaza ca grupul Carlton incearca sa rediteze acest succes si Marea Britanie si Europa prin realizarea unui "joint venture" pe Internet al produselor alimentare si bauturilor, intre site-ul sau Simply Food, reteaua Carlton Food si Sainsbury, un important comerciant en-detail pe Internet din U.K.

First Call, o agentie britanica de vanzare de bilete pe Internet, a incheiat un contract cu Carlton prin care se specifica vanzarea de bilete pentru site-urile de divertisment ale firmei, cum sunt Jamba si Popcorn ( site-urile de jocuri si respectiv de filme).

Michael Green, presedintele companiei Carlton, a declarat ca prin tranzactiile incheiate se incearca orientarea celor 22 milioane de oameni audienta catre vizionarea programelor lor de pe Internet, sperand intr-o crestere substantiala a profiturilor din acest tip de comert electronic.

Carlton anunta ca profitul brut al ultimelor sase luni a scazut la 26,9 milioane lire sterline de la 110,2 milioane lire sterline. Aceasta cadere se datoreaza in special investitiilor in operatiunile de pe Internet (aproximativ 98 milioane lire sterline), de doua ori mai mari decat in perioada precedenta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO