Companii

Alexander Simionescu, Renault Technologie Roumanie: România are competenţe de a produce maşini „de la zero“

 Alexander Simionescu, directorul general al Renault Technologie Roumanie

Alexander Simionescu, directorul general al Renault Technologie Roumanie

Autor: Bogdan Alecu

21.12.2020, 00:07 3544

Inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie au avut o contribuţie directă la crearea platformei CMF-B a Grupului Renault, utilizată atât de noile generaţii ale Renault Captur sau Clio, cât şi de noile Sandero sau Logan. Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, modelele produse la Mioveni utilizează aceeaşi platformă tehnică cu cele mai noi modele Renault.

„Noi am participat activ la dezvoltarea platformei CMF-B. Este o activitate de zi cu zi într-un centru de inginerie, nu a fost ceva în plus pe care noi l-am făcut în mod special. Inginerii români au lucrat şi ei la proiectarea platformei, aşa cum tot inginerii români lucrează la calibrarea şi proiectarea motoarelor nu doar pentru Dacia, ci şi pentru ale gamei Renault, la fel cum şi inginerii de la direcţia de la sisteme lucrează pentru componente utilizate pe toate modelele. Lucrăm transversal în grup şi evident inginerii de la teste/validări, o fac pentru modele din întreg grupul“, a spus Alexander Simionescu, directorul general al Renault Technologie Roumanie (RTR), în cadrul emisiunii ZF Live.

Dacia a lansat în toamna acestui an cea de-a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway, iar pentru prima dată în ultimii 16 ani, acestea nu mai vin pe vechea platformă Dacia, ci pe una complet nouă, nu doar pentru marcă, ci pentru întreaga Alianţă Renault-Nissan-Mitsubishi. În plus, RTR a avut o contribuţie la dezvoltarea platformei şi la integrarea acesteia în gama Dacia.

„Noi suntem un centru de inginerie în plină dezvoltare, nu doar în ceea ce priveşte volumul, ci şi maturitatea şi transferul de responsabilitate. RTR nu este un centru satelit, aici nu se proiectează părţi dintr-un automobil, ci maşina întreagă, cu toate tehnologiile integrate. Este meritul celor 15 ani de când ingineria de la Dacia s-a transformat în RTR“, a subliniat Alexander Simionescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO