Companii

Agentiile de turism si-au facut reclams in iulie de 120.000 $

08.08.2000, 00:00 24



Agentiile de turism au cheltuit in luna iulie aproximativ 120.000 de dolari pentru a-si promova serviciile si imaginea in cadrul unor campanii publicitare desfasurate in presa scrisa, potrivit monitorizarii efectuate de departamentul de monitorizare din cadrul Mediafax.

Pe parcursul acestei luni, companiile de turism si-au prezentat ofertele in presa scrisa, printr-un numar de 282 de print-ad-uri. Majoritatea acestora au suprafete mici, si prezinta mai degraba caracteristicile unor anunturi publicitare decat ale unor print ad-uri. Din cele 40 de companii de turism care si-au promovat serviciile in presa, doar 14 au publicat mai mult de 5 print ad-uri, restul de 26 avand doar cate unul sau doua print ad-uri (acestea din urma au fost incadrate la categoria altele).

Cea mai mare pondere din totalul print ad-urilor o detine SC Eforie SA cu13%, urmata de AliBaba Tours si Paralela 45 cu cate 11 procente.

"Un serviciu de calitate, o reclama profesionista si un pret bun pentru client sunt cheia reusitei", a declarat pentru Ziarul Financiar, Mahmut Yazici, director al agentiei AliBaba Tours. "In acest an ne-am propus sa servim aproximativ 10.000 de clienti", a adaugat el. "Prin aceasta reclama promovam destinatii precum Turcia sau Tunisia. Ne asteptam ca estimarile stabilite initial sa fie atinse", a mai spus Mahmut Yazici.

Din punct de vedere al sloganelor, majoritatea companiilor de turism au folosit cate un singur slogan, sau nici unul, ideea principala axandu-se pe indemnul la petrecerea vacantei.

Potrivit rezultatelor monitorizarii, din cele 282 de print-ad-uri, doar 4 au avut suprafata de 1 pagina, cele mai multe (126) avand suprafata de 1/16 din pagina, si un sfert din pagina (84 de print ad-uri).

"Dimensiunea redusa a majoritatii reclamelor se explica prin faptul ca agentiile de turism nu au inca resursele financiare cu care sa acopere aceste costuri, insa daca urmarim evolutia din ultimii ani in acest domeniu, ne putem astepta ca pe viitor acestea sa acorde mai multi bani pentru promovarea serviciilor lor", a declarat un analist al pietei turistice.

Referitor la cheluielile brute de publicitate, cele mai mari le-a avut AliBaba Tours cu peste 23.000 de dolari, urmata de ONT Carpati cu 14.000 de dolari, Eforie SA cu 12.000 de dolari si Eurolines Romania cu 12.000 de dolari. Desi firma Paralela 45 s-a situat pe locul al treilea in ceea ce priveste numarul print ad-urilor, aceasta a inregistrat un volum mai mic al cheltuielilor de publicitate (sub 10.000 USD), datorita suprafetelor mici ale print ad-urilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO