„3% din totalul companiilor din România deţin 68% din cifra de afaceri totală pe economie (20.000 de firme), iar 1% din total (6.542 de companii) au 61% din cifra de afaceri. Restul de 2% devin nesemnificative. Practic creşterea economică a României se datorează acestor 1% din companii, cărora le merge mult mai bine decât le merge rău celorlalte. Ele sunt motorul economiei“.
Potrivit datelor colectate de CITR Group, la nivel naţional sunt 640.000 de companii cu active sub un milion de euro, nişte firme care nu au reuşit să se capitalizeze şi nu reuşesc să crească.
În plus, dintre cele 20.000 de companii cu active peste un milion de euro active pe piaţă, mai mult de jumătate au probleme financiare (11.000 de firme).
„Cele 6.500 de firme sunt ţinte pentru investitori, iar restul sunt ignorate. Pentru că sunt prea mici şi nu intră în radarul lor.“
În opinia lui Andrei Cionca, pentru a supravieţui şi a se dezvolta, micii antreprenori români trebuie să înveţe să se asocieze, să fuzioneze, pentru a avea capital mai mare şi pentru intra pe radarul unor investitori mai mari. Este vorba atât de un efort educaţional, cât şi de implementarea unor mecanisme care să susţină antreprenorii. „De exemplu, inclusiv mecanismul de accesare a fondurilor europene are probleme. Soluţia pentru însănătoşirea acestor firme este să găsim mecanisme pentru a aduce capital.“